13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
  • Bijdrager
    TheBigZ

    Zojuist toevallig binnen gekregen. Op advies van de klantenservice heb ik de volgende kabel besteld.

     

     

    Dat is een Thunderbolt 3 kabel die je hebt gekocht.  Maar het scherm wat je hebt ondersteunt geen Thunderbolt 3. Ik denk eerlijk gezegd dat je beter de USB-C kabel had kunnen nemen.

     

    Maar de goede USB-C kabel had bij de monitor moeten zitten (volgens de spec)!

    Bijdrager
    TheBigZ

    sytrusze op 27 maart 2021 om 15:41

     

    Zojuist toevallig binnen gekregen. Op advies van de klantenservice heb ik de volgende kabel besteld.

     

    Zojuist getest en eindelijk beeld via USB-C inclusief stroom voor de laptop! Maaaaaaaaar…..
    De resolutie is ge-capped op:

    Om te huilen 😢

    Wat zie je als je “Default for display” kiest?

    Bijdrager
    sytrusze

    <p class=”cite”>TheBigZ op 27 maart 2021 om 17:44</p>
    Dat is een Thunderbolt 3 kabel die je hebt gekocht.  Maar het scherm wat je hebt ondersteunt geen Thunderbolt 3. Ik denk eerlijk gezegd dat je beter de USB-C kabel had kunnen nemen.

    Ja dat viel mij ook op, maar ik ging er van uit dat zij de “kabel experts zijn”. Want ik heb de een link naar het scherm gestuurd, en een link naar alle voorgaande USB-C kabels. Ook heb ik een link meegestuurd naar de klantenservice van de USB-C kabel die jij had aangeraden waarbij ik aangaf “Zou deze werken of raden jullie een andere aan?” waarop zij toch dat andere kabeltje adviseerden.

    TheBigZ op 27 maart 2021 om 17:44

    Maar de goede USB-C kabel had bij de monitor moeten zitten (volgens de spec)!

    Waar had je dit precies gevonden? Dan kan ik dat doorsturen naar Coolblue.

    Ps. stuur straks een screenshot van wat er staat bij “Default for display”.

    Bijdrager
    sytrusze

    Wat zie je als je “Default for display” kiest?

    Bijdrager
    TheBigZ

    Ik bedoelde eigenlijk, hoe ziet het beeld eruit op de monitor (als je Default for display kiest).

    Bijdrager
    TheBigZ

     

    sytrusze op 28 maart 2021 om 18:54

     

     

    Waar had je dit precies gevonden? Dan kan ik dat doorsturen naar Coolblue.

     

     

    Pagina 5 (7 in de PDF) van de handleiding.

    https://www.download.p4c.philips.com/files/2/279c9_00/279c9_00_dfu_nld.pdf

    Bijdrager
    sytrusze

    Ik zie het nu indd, had over het sterretje * heen gelezen. Bedankt!

     

    <p class=”cite”>TheBigZ op 28 maart 2021 om 20:05</p>
    Ik bedoelde eigenlijk, hoe ziet het beeld eruit op de monitor (als je Default for display kiest).

    Like crap. Super pixelated, lage resolutie en 30hz.

    Bijdrager
    TheBigZ

    Het lijkt er op dat de EDID informatie van de monitor niet (goed) aankomt op de Mac.

     

     

    Je zou dit nog eens uit kunnen proberen:

     

    In de On Screen Display settings van de monitor, ga naar de USB settings, en selecteer USB 2.0 in plaats van USB 3.0. Zie pagina 8 (10 in de PDF) van de handleiding. Dat zou het 30Hz probleem moeten oplossen.

     

    Probeer sowieso de juiste USB-C kabel te gebruiken.

    Bijdrager
    TheBigZ

    sytrusze op 22 maart 2021 om 15:04

     

    Er stond “wordt geleverd met USB-C kabel”. Eenmaal geleverd, is het een USB-C naar USB-A kabel…

    Weet je trouwens zeker dat er alleen USB-A aan de kabel zit? Daar heb je voor een monitor niks aan, dus dat zou vreemd zijn.

     

    Is het toch niet toevallig een USB-C/A combi-connector, waar je een stukje af kunt schuiven om een USB-C connector te krijgen?

    Bijdrager
    sytrusze

    <p class=”cite”>TheBigZ op 29 maart 2021 om 08:29</p>

    sytrusze op 22 maart 2021 om 15:04

     

    Er stond “wordt geleverd met USB-C kabel”. Eenmaal geleverd, is het een USB-C naar USB-A kabel…

    Weet je trouwens zeker dat er alleen USB-A aan de kabel zit? Daar heb je voor een monitor niks aan, dus dat zou vreemd zijn.

     

    Is het toch niet toevallig een USB-C/A combi-connector, waar je een stukje af kunt schuiven om een USB-C connector te krijgen?

    Of jij werkt bij Coolblue, of de Coolblue klantenservice leest dit topic mee hahah want zij zeiden vanochtend precies hetzelfde. En verrek! Het klopt nog echt ook indd…je kunt gewoon dat uiteinde eraf schuiven 😅 wat een blunder weer.

     

    TheBigZ op 28 maart 2021 om 21:54

    In de On Screen Display settings van de monitor, ga naar de USB settings, en selecteer USB 2.0 in plaats van USB 3.0. Zie pagina 8 (10 in de PDF) van de handleiding. Dat zou het 30Hz probleem moeten oplossen.

    Ook dit heeft gewerkt! Toen ik de kabel aansloot was het beeld super traag dus ik ging er al vanuit dat het 30hz was. Nadat ik dit hierboven had gedaan voelde het aan als 60hz.  Ook nog iets anders wat apart was is: dit stond er toen het op USB 3.0 stond:

     

     

    En dit staat er wanneer ik USB 2.0 aan heb:

     

     

    Ben benieuwd hoe het met deze kabel gaat werken. Want met de displayport naar USB-C werkte het allemaal prima, behalve wanneer ik zware programma’s ging draaien. Dan steeg het CPU gebruik naar het plafond, ondanks dat ik een maxxed out Macbook Pro heb en zonder externe monitor had ik dat nooit. Maar kan goed zijn dat het aan de kabel lag, dus ik ga het even een aantal dagen testen met deze kabel dus wish me luck.

    En bedankt voor je hulp wederom @TheBigZ !

    • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door sytrusze.
    Bijdrager
    TheBigZ

    Goed om te horen dat alles uiteindelijk tóch nog naar behoren functioneert!:-):-)

    Bijdrager
    TheBigZ

    En nee, ik werk niet bij CoolBlue. Ik koop er wel regelmatig, prettige mensen, goede service.

    Bijdrager
    sytrusze

    TheBigZ op 29 maart 2021 om 18:37

    En nee, ik werk niet bij CoolBlue. Ik koop er wel regelmatig, prettige mensen, goede service.
    Helemaal mee eens!

    Vandaag wilde het scherm niet uit slaapstand komen met mijn externe keyboard en muis. Dit heb ik met de Displayport naar USB-C kabel nog niet ervaren. Later kon het weer wel dus ik ga het even in de gaten houden de komende paar dagen.

     

    <p class=”cite”>TheBigZ op 29 maart 2021 om 18:29</p>
    Goed om te horen dat alles uiteindelijk tóch nog naar behoren functioneert!:-):-)

    Yes! Bedankt 😊👍

    • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door sytrusze.
13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.