13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Hessel89

MBP doet er vet lang over om in slaapstand te komen

Ik weet eigenlijk niet wanneer dit begonnen is maar ik kan me herinneren dat toen ik mijn macbook pro net had, ik hem dicht kon klappen en binnen 2 seconden kon ik zien en horen dat ie in slaapstand stond. als ik hem nu dichtklap duurd het een seconde of 10!! de ventilatie blijft gewoo draaien en de als ik hem verplaats hoor ik de hardeschijf een klikkend geluid geven.. wat ook aangeeft dat deze nog draaid! :S
    Ik heb geen idee waardoor het komt maar ik moet wel concluderen dat mijn macbook pro NOG minder mobiel is dan ie al was.. !!
    irritant want als mijn mac dan toch niet geschikt is voor mobiel gebruik had ik net zo goed een iMac kunnen kopen (met specs waar je u tegen zegt..)

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Doet ie dat ook als:
    – je inlogt als een andere gebruiker?
    – je opstart in safe mode (met de shift toets)?

Heb je vreemde processen draaien in activiteiten weergave?
    Heb je vreemde opstartbestanden in je account staan?

Bijdrager
    Hessel89

tnx Sullivan, dat ga ik nu even proberen!

Bijdrager
    7836

Je hebt waarschijnlijk na de koop software geinstalleerd, settings veranderd etc.
    Als je mac in slaapstand gaat dan krijgen alle draaiende processen een signaaltje dat dit gaat gebeuren zodat ze kunnen besluiten wat er moet gebeuren; bijvoorbeeld nog niet weggeschreven informatie veilig stellen.
    En dat je dan wat langer moet wachten is het gevolg.

En als 10 seconden wachten je leven met deze notebook onmogelijk maakt dan moet je maar verder zonder doen denk ik. Maar om dan zonder meer te stellen dat hierdoor een macbook niet geschikt is voor mobiel gebruik is hilarisch… dat kun je niet menen. Al eens geprobeerd een iMac naar school mee te nemen op de fiets?

Bijdrager
    Hessel89

Ik heb ingelogd als andere gebruiker, gestart in safe mode, en gekeken naar de opstart bestanden (die heb ik sowiso helemaal leeg staan, op itunes help na. ) en hij doet er nogsteeds zo’n 10 seconde over om naar slaapstand te gaan. ik heb het net ook even in Windows 7 geprobeerd en daar doet ie er ook een seconde of 6 over.. lijkt dus eerder aan de hardware te liggen. wat gek is omdat hij 2 maanden geleden wel gewoon snel in slaapstand ging. misschien de firmware update voor macbook pro 15/17 inch van afgelopen maand?

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Tja, Ernst heeft een punt; 10 seconde is inderdaad helemaal niet gek… en 6 al helemaal niet.

Bijdrager
    Pjotr NL

Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) is het zo dat hoe meer RAM geheugen wordt gebruikt hoe langer het duurt voordat de MacBook in slaap gaat. Dus alsjeblief veel intensieve programma’s draait zal het langer duren.

Bijdrager
    readefries

Dit is gewoon het opslaan van de inhoud van het geheugen op de harde schijf, zodat wanneer de stroom wegvalt je kunt verdergaan waar je bent gebleven. Hoe meer je open hebt staan, hoe langer het duurt.

Bijdrager
    Pascalvilt

Intel-gebaseerde Macs: de System Management Controller (SMC) opnieuw instellen

• Reactie op het openen of sluiten van het deksel van draagbare Macs

Moderator
    unSOUND
    glitch op 11 september 2010

Dit is gewoon het opslaan van de inhoud van het geheugen op de harde schijf, zodat wanneer de stroom wegvalt je kunt verdergaan waar je bent gebleven. Hoe meer je open hebt staan, hoe langer het duurt.

Wat je open hebt staan doet er niet toe. OS X maakt een image van het totale Ram. Dus heb je 4 GB, wordt er een image van 4 GB op de harde schijf gemaakt, en heb je 8 GB dan wordt er een image van 8 GB gemaakt, ongeacht hoeveel er in gebruik is.

Bijdrager
    Vinhelper

Maar het gedeelte RAM wat leeg is, gaat toch wel sneller dan het gedeelte met data?

Of snap ik dan niet genoeg van RAM-geheugen?:slant:

Bijdrager
    chatsmit
    Hessel89 op 11 september 2010

…de ventilatie blijft gewoo draaien en de als ik hem verplaats hoor ik de hardeschijf een klikkend geluid geven.. wat ook aangeeft dat deze nog draaid! :S…

Dat tikkende geluid maak ik me het meest zorgen over, hoor je meerdere tikken of een eenmalige tik, tijdens het sluimeren of wanneer het uit gaat?

Moderator
    unSOUND
    Vinhelper op 11 september 2010

Maar het gedeelte RAM wat leeg is, gaat toch wel sneller dan het gedeelte met data?

Het zijn voor het systeem gewoon nullen en éénen, er is dan geen sprake van vol of leeg. En je kopieert dus altijd alles.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.