7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    tomc

MBP batterij zelf vervangen

Hallo

Mijn zus heeft een MBP uit 2012 en het OS geeft al een tijd aan dat de batterij spoedig vervangen moet worden. Aangezien het nog zo’n dikkerdje is en dus geen retina model is het vervangen van de batterij dus relatief eenvoudig. Daarom dacht ik er aan om dit zelf te doen. Echter weet ik niet goed waar ik zo’n batterij best koop. Apple zelf verkoopt ze niet en ook elders vind ik geen officiële Apple batterijen. Aangezien ik geen troep in de laptop wil steken, en een woningbrand liever vermijd vraag ik dus even hier waar ik het best terecht kan.

iemand die hier ervaring mee heeft?

Bijdrager
    Ree

als je de accu koopt bij fixjeiphone.nl krijg je (met zeer grote zekerheid) de schroevendraaiers erbij. Heb hier de accu voor mijn paps 17″ unibody (2010) vandaan.

Bijdrager
    tomc

Bedankt voor de reacties. Ifixit had ik even over het hoofd gezien, de juiste schroevendraaier set heb ik al. Eerder een ssd en 16 GB ram in gezet

Bijdrager
    Ree

“de juiste schroevendraaier set heb ik al. Eerder een ssd en 16 GB ram in gezet”

de schroevendraaier die je nodig hebt voor de accu is niet dezelfde als die je gebruikt hebt voor de SSD of RAM.

Bijdrager
    jv65

Die schroefjes zijn boterzacht. Met een kruiskop en/of torx schroevendraaier zijn ze binnen een seconde dolgedraaid.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door jv65.
    Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Op BOL.com: Hesker, Nederlandse topkwaliteit.

Nog goedkoper dan dat is er wel, maar meestal ook slechter is mijn ervaring

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.