12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    servir frais

MBP alu versie -> gemakkelijk keyboard te vervangen

Ik heb zonet even mijn persoonlijke configuratie gedaan voor de 17inch, prijs in Belgie 3200 euro!
    Indien aankoop in USA 2500 euro, en in UK 2700 euro.

Ik zou wel willen weten of het gemakkelijk is om het nieuwe keyboard te vervangen, en hoeveel dergelijk board kost!

Bijdrager
    Pieterr

Keyboard vervangen in een MBP? Is het al 1 april?
    Of bedoel je soms de keyboard layout?

Bijdrager
    Xigh

Niet onmogelijk, wel tijdrovend. Zeker niet 500 euro moeilijk.

Inactief
    Anoniem

waarom zou je een keyboard dat uit US komt en op de grote van de enter toets na hetzelfde is willen vervangen?

Bijdrager
    Dorkiban

Servir komt uit Belgie, dus AZERTY…

Bijdrager
    sypie

Mocht je dit doen: KIJK GOED NAAR DE ENTER KNOP!!! Ik weet dat hier veel hoofdletters staan maar door een gevreesde behuizing kun je niet zomaar van een staande naar een liggende enter/return toets gaan.

En daarnaast: het toetsenbord zit met meer dan 50 schroefjes vastgemaakt, klote klus om dit dus te wisselen.

Bijdrager
    Pieterr

Als het alleen om die Q, A, W en Z etc. gaat, zou ik voor een paar stickertjes gaan. Je bent vast niet de eerste AZERTY Belg met deze behoefte. Bestaan daar al niet kant-en-klaar setjes voor?

Inactief
    Anoniem
    ”Pieterr”

Als het alleen om die Q, A, W en Z etc. gaat, zou ik voor een paar stickertjes gaan.

Als het enkel om die paar letters gaat zou ik ze er lekker zelf uitpeuteren en opnieuw inzetten. Is niet moeilijk… de tutorials staan gewoon op YouTube.

Uithalen -> http://www.youtube.com/watch?v=E–mfTViQVM

Inzetten -> http://www.youtube.com/watch?v=1QhlpFIrIw0

Bijdrager
    Pieterr

Precies!

Bijdrager
    MrHammond

ALS het alleen om die paar letters gaat ja… Helaas gaat dat niet zo makkelijk voor de andere tekens, die ook zo goed als allemaal op een andere plek zitten (en waarvoor ik dan zo af en toe wél voor naar het toetsenbord moet kijken).
    Stickers zou ik zéker niet doen! Je verklooit er je toetsenbord mee, binnen een paar weken wordt dat één grote, ranzige troep, alles gaat plakken!

Ik heb zelf overigens een MacBook Pro met een NL toetsenbord bij een APR in Zwitserland besteld, ze wisten niet helemaal zeker of ze ‘m zo konden leveren, maar hoogstwaarschijnlijk wel. Ze zouden me bellen als dat niet mogelijk was, maar ik heb nog geen telefoontje gekregen. Misschien kun je dat proberen? O ja, vergeet niet dat de prijzen in de USA vaak exclusief BTW zijn, omdat die verschilt per staat! En over hoe ‘m België in te smokkelen, want anders ben je na douanekosten gewoon net zoveel kwijt!

Bijdrager
    servir frais

prijs is inclusief btw volgens app store, alle wanneer je dan naar uw uiteindelijke winkelmandje gaat staat de prijs incl btw erop!
    door de douane is geen probleem hé!

rest me enkel nog het probleem over de ‘enter’ toets die dus zou verschillen, dus de optie om keyboard te swichten valt weg, dan maar de knoppen apart wijzigen van plaats…

Bijdrager
    servir frais

interessant : wanneer je via de americaanse apple store de macbook pro configureert kan je bij keyboard layout ook kiezen voor french !!!

dat betekent dus dat ik de laptop alvast zal laten bestellen door mijn vriend in de usa en wanneer ik arriveer in dallas ik em gewoon al direct kan installeren en dit MET azerty keyboard layout fabrieksaf!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.