9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

MBP 5,1 externe grafische kaart

Ik heb een MacBook Pro versie 5,1 met een extern scherm aangesloten via Mini DisplayPort. Nu wil ik er nóg een extern scherm aan hangen zodat ik de Mac dichtgeklapt met twee schermen kan gebruiken.

Wie heeft hier ervaring mee? Kan ik via USB een scherm met DVI aansluiten? Misschien via de ExpressCard/34? Ik hoor graag van jullie ervaringen en tips!

Bijdrager
    Nic

Zoiets, of deze?
    Geen garantie dat het werkt uiteraard, maar sommigen schijnen er succes mee te hebben.

Bijdrager
    The JM

Ja, zoiets! Het liefst zou ik willen dat zo’n adapter een resolutie van ten minste 1920×1200 ondersteunt.

Bijdrager
    Nic

Zoiets dan? Is uiteraard wel iets duurder en groter dan de andere twee, maar ze hebben voor dat geld wel een handige YouTube-video voor je gemaakt.:)

Bijdrager
    The JM

Die kwam ik ook tegen, maar die levert nog altijd 1 virtueel scherm op. Dus OS X ziet dan nog steeds 1 groot scherm van 3840×1200 dat door die adapter verdeelt wordt over 2 schermen van1920x200. En dat wil ik eigenlijk niet.

Bijdrager
    Nic

Is dat zo rampzalig? Het enige alternatief wat ik me zo kan bedenken is namelijk om twee Thunderbolt Displays te daisychainen.

Bijdrager
    The JM

Bedankt voor het liedje op deze vrijdagmiddag.

Ja, persoonlijk vind dat niet fijn. Het dock heb ik altijd onderin staan en wordt dan dus verdeelt over twee schermen.

Dit kan bijv. een oplossing zijn voor nieuwere Macs. Maar op mijn MacBook Pro gaat dat via USB 2 natuurlijk een beetje vertragen, zou ik verwachten (zie YouTube).

Daarom vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en of er misschien zulke adapters bestaan die gebruik maken van het ExpressCard-slot.

Bijdrager
    Nic

Ik snap dat de Matrox niet ideaal is als je veelal in fullscreen-modus werkt met programma’s, maar de bijgeleverde software laat je wel kiezen of je het dock links, rechts of in het midden (dus verdeeld over twee schermen) wil hebben.

Aan de vertraging op het scherm over USB 2.0 zul je waarschijnlijk niet ontkomen, maar dit kun je verminderen – net zoals de man in jouw YouTube-filmpje – door grafisch intensieve applicaties (zoals fullscreen filmpjes afspelen) niet op dit scherm te gebruiken.
    Als je je hier toch erg zorgen om maakt, zou je eventueel ook een ExpressCard/34 in je MBP te stoppen met USB 3.0 poorten. Hierop kun je dan een van de USB-adapters aansluiten uit bijvoorbeeld jouw link, of die in het YouTube-filmpje. Dit werkt niet gegarandeerd, en het zal je geen USB 3.0 snelheden opleveren, maar zou wel iets vlotter moeten zijn dan USB 2.0.

Bijdrager
    Haike

Fire wire 800 is wel sneller dan USB 2 maar ik weet niet of het via FW kan wat jij wilt, en of die machine van je al een FW 800 poort heeft. Laat staan of er weer adapters bestaan van FW naar DVI.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.