10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    pistolero jack

MBP 250-GB harde schijf tegenover 320 GB

Hello!

ik ga volgende week een macbook pro (13″) kopen, maar ben er nog niet uit welke. Kan iemand mij de verschillen uitleggen over de 250
    GB en de 320 GB??
    Ik gebruik hem vooral voor internet, maar ook voor documentjes en evt een beetje logic…

Gr en bedankt!

Bijdrager
    kx22

70 gb verschil. Ze zijn even snel en voor alleen documentjes heb je geen 320 gb nodig lijkt me.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

en dat verschil is extra duur aangezien het Apple is. Stop je er zelf een grotere schijf in, dan kost het bijna niks.

Bijdrager
    Pieterr

Zoals Scrooge McDuck zegt.

Gewoon de standaard uitvoering nemen. De upgrade naar 320GB bij Apple kost je €45.
    Voor dat geld kun je zelf een WD Scorpio Blue WD5000BEVT, 500GB kopen. Heb je nog een extra schijf over.

Bijdrager
    Gastonw

Zelf heb ik 250 GB. Ik heb op m’n MBP enorm veel foto’s, films en andere dingen staan, en ik heb nog zo’n 70 GB over (mede doordat ik veel films heb, maar ook weggooi). 250 GB zal voldoende zijn, want voor documentjes hoef je niet zo veel opslag te hebben…

Om het wat duidelijker te maken:

1 PDF van 2 kantjes tekst = 54kb, daar kunnen er dus zo’n 5 miljoen van op
    Zelfde bestand maar dan in Pages = 149kb, dus daar kunnen er zo 1,6 miljoen van op

Als je hele fancy documenten gaat maken zullen ze groter zijn, maar dat loopt nog steeds tegen de honderdduizenden aan, dus ik zou me vooral niet druk maken.

Logic bestanden daarintegen zijn dan weer groter, ook de software, maar 250 is meer dan zat.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb op mijn werkschijf dik 350 Gb in gebruik.

En dan staan alle films, boeken, projecten, etc. nog op (een) externe schij(f)(v)en.

Dus ‘meer dan zat’ voor de een is niet persé ‘meer dan zat’ voor de ander.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb een 7200 RPM Seagate Momentus van 320 GB en daar ben ik zeer teverden over.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb een 7200 RPM Seagate Momentus van 320 GB en daar ben ik zeer tevreden over.

Bijdrager
    joke_name

Let op dat je er beter geen 7200 RPM harddisk in kan stoppen IVM de warmte afvoer..

Moderator
    unSOUND

Dat is een behoorlijk achterhaald argument. De huidige generaties worden niet tot nauwelijks warmer dan de 4200 of 5400 rpm versies. Wel komt het nog voor dat sommige merken/types meer geluid maken of meer trillen dan modellen met lagere rpm.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.