6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Littlegraymouse

MBP 2018 vs 2019

Hallo lieve mensen,

Ik had eindelijk besloten de 2018 te gaan kopen en tijdens het bestellen gisteren lees ik dat er ook een 2019 versie is uitgekomen. Uiteraard hoor ik graag jullie adviezen over deze twee speeltjes, omdat ik heel erg twijfel. En ja, ik weet dat er nog weinig informatie bekend is.

Mijn MBP eind 2012 doet het redelijk goed, maar na de schermreparatie flitst het scherm. Vandaar dat ik toch een nieuwe wil. Hij is ontzettend snel en wordt nooit heet, maar die flitsen zijn nu zo heftig dat ik er niet meer naar wil kijken.
    Ik gebruik voornamelijk PS, ID, LR en soms premiere pro. Daarnaast speel ik ook vaak de Sims 4 en kijk ik heel veel film erop.

Ik ben zelf bang dat de 2019 nog meer gaat oververhitten (vooral kijkend naar de 2018). Hoe zien jullie dit? Welke grote voordelen of nadelen zitten er aan de nieuwe specs?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

https://www.macrumors.com/2019/05/21/apple-debuts-new-8-core-macbook-pro/

Daar vind je heel wat reacties. (28 pagina’s!)

De 2019 zou in elk geval een beter toetsenbord hebben. Misschien beter een 6 core nemen dan een 8 core?

Zelf ben ik heel tevreden met mijn MacBook Pro 2015 15 inch.

Bijdrager
    Littlegraymouse

Thanks! Ja, die reacties is dus wat mij zorgen baart.

Daarnaast realiseer ik me dat de i9 niet echt een voordeel biedt bij wat ik ermee ga doen. Zowel Adobe als de meeste games gebruiken niet alle cores, lees ik.

Bijdrager
    koen

Mijn MBP eind 2012 doet het redelijk goed, maar na de schermreparatie flitst het scherm.

Terug naar de toko die je scherm heeft gerepareerd is geen optie?

Bijdrager
    Littlegraymouse

<p class=”cite”>koen op 23 mei 2019 om 19:58</p>

Mijn MBP eind 2012 doet het redelijk goed, maar na de schermreparatie flitst het scherm.

Terug naar de toko die je scherm heeft gerepareerd is geen optie?

Die toko is Apple zelf. Die hebben hem getest en konden niks vinden. Voor verdere testen moet ik betalen, en dat geld investeer ik liever in een nieuwe.

Bijdrager
    Buzz

Als je forumreacties leest (zoals die MacRumors link) is het wel nuttig om na te denken over wie elkaar aan het napraten is (en met welke motieven) en wie uit eigen ervaring spreekt. Ik lees vooral veel reacties van mensen die liever een ander product hadden zien uitkomen, en daarom mopperen. Ik zie weinig reacties van mensen met ervaring met deze nieuwe serie.

En als je denkt dat Apple een reparatie niet goed heeft uitgevoerd dan moet je ze daar stevig op aanspreken. Het is dan wellicht nuttig om zelf bewijs te verzamelen en aan te dragen, als het probleem zo weinig voorkomt dat het niet in hun standaard tests naar voren komt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.