15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    ENNER

MBP 2017 -> Samsung UHD 48” TV

Hi experts,

Na jaren trouwe dienst heeft mijn Xtreamer SideWinder 3 (media speler) het begeven. Deze gebruikte ik veelvuldig om films/series die op mijn NAS Server staan af te spelen op mijn Samsung 48” UHD TV.

Nu heb ik tijdelijk mijn MBP 2017 16Gb RAM geheugen aangesloten aan mijn TV via de USB-C hub HDMI port naar TV HDMI.

Tijdens het afspelen van films valt het mij op dat soms het beeld niet vloeiend is echt een lichte hapering zo nu en dan, meer een tik zou ik het omschrijven? Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen, voor mijn gevoel mag dit niet toch? Bedoel zo’n kastje van 8 jaar oud vs een MBP 2017?

Bijdrager
    KarelWillem

De MBP haalt de films nog steeds van de NAS?

Of speel je ze rechtstreeks vanaf de MBP af?

Bijdrager
    ENNER

Nog steeds van de NAS en als ik files transfer is dit met 20/30 MB/s.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat zou toch snel genoeg moeten zijn.

Zou de app waarbinnen je afspeelt wellicht nog invloed kunnen hebben?

Plex, VLC, etc.?

Bijdrager
    ENNER

Ik gebruik de laatste versie van VLC, wellicht heeft de HUB ook van invloed? SATECHI toentertijd gekocht link naar afbeelding: https://bit.ly/2OA8rSy. HDMI kabel lijkt mij van niet want het is dezelfde HDMI kabel als wat in de Xtreamer ging.

Bijdrager
    MacBro

Usb C 3,1 gen2 > 20 gigabit, HDMI 4k 60Hz 4:4:4, 18,2 gigabit. Dat laat, omdat het seriële data is, heel weinig ruimte over voor ethernet.

Speel het eens lokaal af vanaf je Mac. Als dat prima gaat, probeer het dan eens via Wifi. Met een beetje geluk kom je wel met een Wifi verbinding ipv bedraad via de multipoort adapter. Lokaal goed, wifi te sloom? Dan kan een 2e usb dongle voor ethernet zou nog een oplossing kunnen.

Geeft lokaal afspelen juist al haperingen? Dan kun je nog op zoek naar een usb-c naar HDMI oplossing in een dongle of kabel die via Display Alt modus werkt. Display ALTis feitelijk ook geen usb oplossing want het bied een hogere bandbreedte en ander protocol.

Hoop dat ’t duidelijk is en een oplossing beid!

p.s. je hebt wel op voorhand al uitgesloten dat het geen probleem is met Refresh Rate van je scherm en Frame Rate van je Mac en Media toch?

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>ENNER op 17 juli 2020 om 09:45</p>
    Ik gebruik de laatste versie van VLC, wellicht heeft de HUB ook van invloed? SATECHI toentertijd gekocht link naar afbeelding: https://bit.ly/2OA8rSy. HDMI kabel lijkt mij van niet want het is dezelfde HDMI kabel als wat in de Xtreamer ging.

Heb je hardware decoding aanstaan op VLC?

Tools → Preferences → Input & Codecs → Codecs → Hardware-accelerated decoding

Bijdrager
    ENNER

Dank allen voor de (uitgebreide) uitleg. Ik ga eens aan de slag van het weekend. Ik houd jullie op de hoogte.

Bijdrager
    ENNER

Heb eens een film rechtstreeks van NAS op mijn MBP afgespeeld dan is er geen hapering. Dus wellicht is mijn Satechi hub te oud of kan mijn HDMI kabel het niet aan wanneer ik het naar TV afspeel? Of het is inderdaad iets met de refresh rate zoals hierboven vermeld.

Zelfs oude 720p films heeft hij last van de hapering.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door ENNER.
    Bijdrager
    ENNER

Zie hier de specs

Specs

Bijdrager
    ENNER

<p class=”cite”>MacBro op 17 juli 2020 om 16:11</p>
    p.s. je hebt wel op voorhand al uitgesloten dat het geen probleem is met Refresh Rate van je scherm en Frame Rate van je Mac en Media toch?

Zou het dan toch hiermee te maken hebben?

Bijdrager
    ENNER

Wel apart dat ik de Hertz niet kan veranderen, lees hoger dan 30 terwijl volgens de specs het scherm 50 aan moet kunnen. https://tweakers.net/pricewatch/438747/samsung-ue48ju6400k-zwart/specificaties/

Bijdrager
    ENNER

Iemand die mij toch nog hiermee kan helpen?

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Kwadraatje op 17 juli 2020 om 16:24</p>

<p class=”cite”>ENNER op 17 juli 2020 om 09:45</p>

Heb je hardware decoding aanstaan op VLC?

Tools → Preferences → Input & Codecs → Codecs → Hardware-accelerated decoding

Hoe zit het hiermee?

Bijdrager
    ENNER

Dat heeft niet geholpen, maar ik ben er achter dat mijn USB-C Hub op 4K TV’s maar max 30hz kan verzenden over de HDMI dus waarschijnlijk zit het hem daarin dat het downscalen van 50hz naar 30hz wellicht de haperingen veroorzaakt. Want als ik gewoon op mijn Retina scherm de films kijk is er niets mis puur wanneer ik het aansluit op de TV.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.