13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Apple12345

MBP 2016 het wachten waard?

Het iedereen!

Ik zit met een probleem. Mijn huidige laptop (een Windows) heeft na 6 jaar de geest gegeven. Ik was aan het wachten op een nieuwe MacBook Pro aankondiging, maar nu de kans heel groot is dat ie er niet voor oktober komt, vroeg ik me af of het eigenlijk wel de moeite is om te wachten. Ik krijg de Windows totaal niet meer aan de praat, wat betekent dat ik of de 2015 MBP koop, of 4 maanden zonder laptop zit. Ik keek erg uit naar de 2016 MBP, maar vier maanden zonder laptop vind ik wel behoorlijk veel.

Wat denken jullie? Nog even de kat uit de boom kijken, of nu nog de 2015 kopen?

Bijdrager
    TKroon

Als je een laptop nodig hebt, zul je een nu een nieuwe moeten kopen. Maar als je het nog vier maanden zonder kunt, kun je beter wachten. Je krijgt meer waar voor je geld, want de waarde van het oude model zakt direct zodra de nieuwe uitkomt.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou kiezen om F1 te gaan volgen. ?

Moderator
    Raymon Mens

De 2016 MacBook Pro wordt zo’n grote vernieuwing (zie: macOS verklapt komst OLED-strip, Touch ID en 5K naar MacBook) dat ik persoonlijk zou wachten en om de tijd door te komen op Marktplaats een andere Windows-laptop van 5 jaar oud voor een paar tientjes op te kop zou tikken. Heb je meteen een reserve/experimenten laptop als je MacBook er eenmaal is.

Bijdrager
    plonserd

Ik zou ook tweedehands nog op zoek gaan naar een ‘afdankertje’ en wachten op de nieuwe MBP.

Bijdrager
    Apple12345

Ok. Bedankt iedereen!

Inactief
    Anoniem

Zelf ben ik er nooit zo voor om een volledig vernieuwd Apple product zo snel mogelijk na de release te kopen. Het is bij Apple de laatste jaren nog maar zelden het geval geweest dat er met de eerste modellen na korte tijd geen gebreken waren. Dus ik zou gewoon nu een nieuwe kopen, zodat je zekerder bent dat alles in orde is en later niet met stompzinnige issues zit.

Inactief
    Anoniem

Vraagje: Wat er is met die Windows laptop aan de hand? Wellicht kunnen we je helpen het ding aan de praat te krijgen.

Bijdrager
    Apple12345

De harde schijf is versleten en blijft staan op een scherm met “Schijffouten herstellen.” Werkelijk alles al geprobeerd…

Inactief
    Anoniem

Is zou m’n data eraf kopieren. Stop de harde schijf even in een andere computer en kopieer de data. Schroef een SSD in je Windows-laptop, installeer Windows en zet je data weer terug. Voor ca. 100 euro ben je voorlopig klaar.:-)

Bijdrager
    Apple12345

Het probleem is dat ik geen Windows licentie meer heb. Ik had Windows 7 pre-installed zonder licentie en heb ge├╝pgraded naar 10, dus dan zou ik dat er ook nog bij moeten kopen.

En wat Appelschil zei, is eigenlijk ook nog wel waar. Ik denk dat ik gewoon volgende week de 2015 koop. Ik kan zo blijven wachten ook he…

Bijdrager
    Apple12345

Data is trouwens allemaal al gekopieerd:)

Bijdrager
    computer space

SSD now erin, 60 euri, en dan Ubuntu erop. Wil je misscien niet eens meer mac.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.