16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    EOS

MBP 2011 Herrie

Hi,

Ik heb een macbook pro 2.2 met 8gb en gebruik FCP 7. Nu lijkt de laptop ‘op te stijgen’. Zoveel herrie maakt de koeling. Dan maak ik op dat moment gebruik van 10% van zijn kunnen. Desondanks HERRIE.

Onlangs heb ik al bericht gepost over de matige snelheid. Misschien is het wachten op FCPX maar herrie is echt IRRITANT.

Wie kan me advies geven? Ik heb dit al geinstalleerd: http://codykrieger.com/gfxCardStatus

Thanx

Bijdrager
    Ovomaltine

Als mijn MBP op volle toeren draait, maakt hij ook HERRIE. Dan draaien de fans volgens iStat Pro bijna 7000 toeren per minuut.

Als ik er gewoon mee surf op OMT, hoor ik hem ook draaien (fans + HD) en dat vind ik ook vreselijk IRRITANT.

Lawaai is dan ook relatief, ga er anders eens mee naar de winkel. Nieuwe onderdelen zullen kosteloos vervangen worden, aangezien je nog garantie hebt.

Ze zullen in de winkel een hardwaretest uitvoeren.

Been there, done that… Bij mij zeiden ze dat het normaal was.

Moderator
    Strifer

Als ik op OMT ben hoor ik de fans van mijn MBP alleen als ik mijn oor bij het toetsenbord houd

Bijdrager
    Maverick9898
    Strifer op 21 april 2011

Als ik op OMT ben hoor ik de fans van mijn MBP alleen als ik mijn oor bij het toetsenbord houd

Die van mij staan buiten te schreeuwen…..
    Moet elke keer weer via de achterdeur sneaky naar buiten……:P

Bijdrager
    Editzzz
    Ovomaltine op 21 april 2011

Als mijn MBP op volle toeren draait, maakt hij ook HERRIE. Dan draaien de fans volgens iStat Pro bijna 7000 toeren per minuut.
    ….

Been there, done that… Bij mij zeiden ze dat het normaal was.

Ik heb precies dezelfde MBP als topicstarter en gebruik deze ook voor FCP en heb precies hetzelfde probleem.

Ook mee naar support gegaan en daar kwamen ze met papieren van Apple waarop staat dat dit normaal is.
    Ik ben bang dat je hier geen bevredigend antwoord/oplossing op gaat krijgen.

Moderator
    Strifer

Bij video editing gaat mijn MBP uiteraard wel blazen. Hij moet toch ergens die warmte kwijt. Ik kan me voorstellen dat het soms wat irritant is.

Bijdrager
    Ovomaltine

Ik heb precies dezelfde MBP als topicstarter en gebruik deze ook voor FCP en heb precies hetzelfde probleem.

Ook mee naar support gegaan en daar kwamen ze met papieren van Apple waarop staat dat dit normaal is.
    Ik ben bang dat je hier geen bevredigend antwoord/oplossing op gaat krijgen.

Ik heb op allerhande fora gemerkt dat veel Macgebruikers, die overgeschakeld zijn naar de Macbook Pro-reeks, vinden dat de computer plots lawaai maakt.

Als je dus van een iBook G3/G4 of Macbook komt, is het een enorme aanpassing.

Na enkele maanden ben ik het nog steeds niet gewoon geraakt. Het aluminium zou het lawaai beter kunnen geleiden…

Weet iemand hoe het met de Macbook Air zit?

Bijdrager
    Ikie

Ik heb een macbook pro van 2010 (de aluminium versie) en ik vind hem juist fluisterstil. Een van de pro’s voor een macbook voor mij: ik haat lawaai. Ook als ik met foto’s werk of iets dergelijks is er geen storend geluid.

Bijdrager
    Ovomaltine

Mijn vorige iBook was geruisloos, mijn nieuwe MBP (2010) is hoorbaar.
    Daarom heb ik soms spijt dat ik geen Macbookje had gekocht…

Ja, ik weet het: Ik ben veeleisend en een krefter…:lol:

De TS zal ermee moeten leven zeker?

Bijdrager
    Hessel89
    Ikie op 21 april 2011

Ik heb een macbook pro van 2010 (de aluminium versie) en ik vind hem juist fluisterstil. Een van de pro\’s voor een macbook voor mij: ik haat lawaai. Ook als ik met foto\’s werk of iets dergelijks is er geen storend geluid.

dan weet ik niet waar jij hem voor gebruikt behalve een beetje internetten en office toepassingen..

ik heb ook een 2010 en die van mij loeit ook als een gek als ik een logic pro projectje met 20 sporen run.. pfffff…

G4s waren veel stiller

Bijdrager
    Ikie

dan weet ik niet waar jij hem voor gebruikt behalve een beetje internetten en office toepassingen..

Photoshop, Aperture…

Bijdrager
    SunKeeper

Maar het ligt natuurlijk ook voor een deel aan je gehoor, hoe oud je bent, welke tonen je irriteren, en welke niet. En in een omgeving met iets meer lawaai hoor je de fans natuurlijk al meteen minder.

Dus iedereen die er last van heeft, zou eigenlijk ook de omgeving en zijn leeftijd moeten melden. Indien je dat wil natuurlijk.:smile:

Bijdrager
    Ovomaltine

Dus iedereen die er last van heeft, zou eigenlijk ook de omgeving en zijn leeftijd moeten melden. Indien je dat wil natuurlijk. [smile]

Ik ben jong, viriel en werk in relatief weinig omgevingsgeluid…

Bijdrager
    iep

En dan hebben we het nog maar niet over gehoorbeschadigingen die gek genoeg vaker voorkomen bij jonge viriele mensen dan bij ouder fragiele mensen :sealed: Maar laten we stellen dat als het geluid boven je muziek/radio uitkomt (die niet op max volume staat natuurlijk) het als “herrie” te classificeren valt.

Als je Activiteitenweergave op je Mac opent kun je zien wat je Mac aan het doen is. Als er veel cpu- of geheugenbelasting is dan zul je dat terugzien in de grafiekjes. FCP staat bekend om het niet volledig gebruiken van alle aanwezige cores, dat zou de nieuwe FCPX wel moeten doen. Het ligt dan voor de hand dat FCP nogal wat van je cpu vergt waardoor die heet wordt en er hard gekoeld moet worden. De fans in zo’n MBP zijn nogal klein dus die zullen heel hard rond moeten draaien. Helaas betekend dat ook dat ze een teringherrie weten te produceren. FCP is alleen niet de enige die dit kan vandaar dat je even een blik moet werpen in Activiteitenweergave om e.e.a. te achterhalen.

Bijdrager
    pepijn-paans

je moet je natuurlijk beseffen bij een zwaar programma als fcp dat daar inderdaad zoals hierboven genoemd veel van je CPU gevraagd word,
    als je je beseft dat op volle toeren je macbook pro dan +- 80 graden celcius word, kun je je voorstellen dat 7000 rpm (rounds per minute) of terwijl 116 volledige rondes per seconden van je ventilatoren in je macbook er enigszins wat geluid geproduceerd word,
    maar besef je eens op wat voor een beest je werkt:D

Bijdrager
    EOS

ik heb voor de mop mijn macbook pro 2008 dezelfde bestand in handbrake laten omzetten. Model 2008 gaat niet gieren … heeft Apple dit beestje wel weten te temmen?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.