15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    intense megavis

MBP 2009 speelt 1080p films soms schokkend

Mijn macbook pro late 2009 (2,66ghz, 4gb RAM, 256mb VRAM (2x)) speelt 1080p HD films niet altijd even vloeiend af.. zelfs als ik de grafische kaart op de Nvidia 9600 GT zet gaat het soms toch schokkend. Ik bedoel niet continu schokkend, maar om de zoveel tijd blijft ‘ie even hangen. Het geluid speelt gewoon zonder schokken door. Hetzelfde heb ik met mn Mini (2,53ghz, 4gb RAM, 256mb VRAM).

Hoe kan dit? Het lijkt me dat beide machines toch ruim voldoende power hebben? 720p gaat overigens prima.

alvast bedankt!

Bijdrager
    Applefreak852
    Bijdrager
    hansiedejong

In welk programma / site speel je de content af?

Bijdrager
    intense megavis

met VLC (.mkv) of Quicktime (.mp4)

Movist ga ik proberen!

Moderator
    unSOUND

Je grafische kaart heeft weinig invloed hierop. Met de huidige plugins is het afspelen van mkv bestanden.puur processorwerk. En hoe de film eruit komt te zien hangt helemaal van de software en de plugins af. Sommige films die met QuickTime 7.3 prima speelden stotteren ineens vreselijk bij versie 7.5, en lopen weer soepel bij 7.6… En dat is puur QuickTime, de versies van de plugins die je gebruikt hebben ook nog invloed.

Bijdrager
    katteman

@Applefreak852, tx, dat is idd een goeie mediaspeler.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

VLC is vreselijk met 1080p mkv. Onze Mac Pro heeft zelf problemen met 1080p als vlc word gebruikt.

Probeer Mplayer.

Mplayer Mac Osx

Daarmee lukt 1080p op een oude Macbook zelfs.

Moderator
    unSOUND

Het verschilt vrij sterk per versie van VLC. Ik heb nog de beste ervaringen met versies 0.8.6i en 1.0.2.

Bijdrager
    Vinhelper

Huh?

Waarom kan je dan met flashplayer op Youtube wel gewoon een 1080p vloeiend spelen? (let niet op de fans, maar op het beeld)

Die dacht ik dat pas brak gebouwd was, ook al is met de hardware-acceleratie niets mis.:innocent:

Vreemd.

Moderator
    unSOUND

Dat zei ik dus al in mijn vorige posts…:wink:

Dat komt omdat de prestaties enorm verschillen per gebruikt programma, versie van dat programma, gebruikte plugin en versie van die plugin… Ik heb 1080 H.264 films zelfs goed spelend gekregen op mijn eerste Mac mini ( 1,66 GHz, GMA950 ), het is alleen enorm pielen om de juiste combinatie van OS versie, software versie en plugin versie te vinden.

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    Vinhelper op 08 november 2010

Huh?

Waarom kan je dan met flashplayer op Youtube wel gewoon een 1080p vloeiend spelen? (let niet op de fans, maar op het beeld)

Die dacht ik dat pas brak gebouwd was, ook al is met de hardware-acceleratie niets mis.:innocent:

Vreemd.

Bij mij speelt 720p op youtube zelf schokkerig af.

Moderator
    unSOUND
    Scrooge op 08 november 2010

VLC is vreselijk met 1080p mkv. Onze Mac Pro heeft zelf problemen met 1080p als vlc word gebruikt.

Welke versie van VLC gebruik je op dit moment ? Mijn MacBook uit 2007 speelt 1080 mkv vloeiend met VLC versie 1.0.2…

Bijdrager
    intense megavis

Ik zie net dat ik nog VLC 0.8.6f heb.. zou het daar aan liggen? Ben nu 1.1.3 aan het downloaden, de laatste versie.

Moderator
    unSOUND

Daar kan het ook aan liggen inderdaad. Ikzelf gebruik 1.0.2, 1.1.3 crasht bij mij te vaak.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Vreemd unSOUND dat versie verhaal van VLC. Ik gebruik dat programma al jaren en hoewel er best wel verschil in performance zal zitten door bugs die geïntroduceerd worden in een nieuwe versie kan ik mij niet herinneren dat VLC ooit bij mij vaak crashde (hooguit een enkel keertje en dat kwam dan door de film volgens mij). Ik gebruik 1.1.3 zonder problemen en een HD 1080p film speelt vloeiend. %CPU varieert van 40 tot 60%.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.