13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MrBelloNLD

MBP 1440 x 852 ipv 1440 x 900 antiglare

‘k gebruik een macbook pro 15″ mid 2012 model met antiglare, deze heeft de default resolutie van 1680 x 1050 hetgeen resulteert in voor mij nogal kleine lettertjes, tuurlijk kun je zoomen etc, maar liever heb ik de iets minder scherpe, grotere weergave.

res van de oudere MBP’s was altijd 1440×900, maar deze optie is niet beschikbaar, met de 1440×852 krijg ik zwarte balken..:-(

uiteraard eerst gegoogled: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=921284 beschrijft mijn wens exact, maar een oplossing wordt niet gegeven, ook niet met de resolutie-wijzigingstools zoals SwitchResX

ben toch wel benieuwd of een van u een verklaring, of nog beter oplossing heeft (niet urgent, maar zou toch wel leuk zijn)

bvd, grt

Bijdrager
    appelsenperen

@TRML, als je niks toe te voegen hebt kan je beter je ‘mond’ houden.

OT: verder weet ik het niet.

Bijdrager
    TRML

Toch jammer, dit soort reacties maar blijkbaar zijn er toch nog personen die niet tegen grapjes kunnen. Als ik z’n reactie krijg van een collega dan zeg ik tegen hem/haar dat ze wat meer moeten lachen en niet altijd zo negatief moeten zijn.

Elke weg, blijkbaar kan dat hier niet, jammer.

Bijdrager
    Verdult

in de thread van macrumors die je noemt is SwitchResX genoemd, heb je dit al geprobeerd?
    (namens de rest van OMT-gebruikers, onze excuses voor gebruikers zoals TRML, dat vinden wij ook niet leuk)

Bijdrager
    MrBelloNLD

@trml heb ik al, maar sommigen (of velen geen idee) zijn bedeeld met minder goede ogen, en dat kan een bril ook niet herstellen

@verdult
    zoals vermeldt geprobeert, helpt niet. en over het gdrag van trml kan ik wel mee leven

dan wachten we af of dit met mav hersteld gaat worden

dank voor het meedenken, grtz

Bijdrager
    fred44nl

ik vind ook dat heel veel site te kleine letters hebben.
    mijn “standaard” resolutie is 1440 x 900
    en daarom gebruik in Safari 2 extensies, t.w.:

DefaultZoom
    hiermee kun je de standaard zoom van Safari instellen.

ZoomBySite
    hiermee kun je per site een andere zoom instellen, die ook onthouden wordt.

ik heb hier best veel tijd ingestoken, en ben uiteindelijk op deze combinatie uitgekomen.

oh ja, voor alle duidelijkheid: een bril heb ik ook:)

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt de schermresolutie van je Mac wijzigen met diverse tools.
    http://hints.macworld.com/article.php?story=20110830215724984

Bijdrager
    MrBelloNLD

@fred44nl niet aan gedacht, nu idd ingesteld met allpageszoom, en voor safari al beter idd, maar ’t blijft toch vreemd dat met de antiglare 1440×900 geen std instelbare resolutie is.

@thebigz
    : tnx, maar lijkt vrij oud wordt niet over 10.8 gepraat, en de downloadlink voor installer package doest work…..

Bijdrager
    TheBigZ

Als je Xcode hebt geinstalleerd kun je het programma zelf bouwen. Als je dat niet hebt wil ik het wel voor je doen. Stuur dan even een PB.
    https://github.com/jhford/screenresolution

Bijdrager
    MrBelloNLD

Mavericks update:

standaard resolutie nog steeds 1680 x 1050
    geschaald: 1280 x 800 of 1152 x 720

de 1440 x 852 of nog beter de 900, ofwel alles met de 1440 is er nu helemaal uit…

toch wel blij dit ik een nog antiglare heb, inmiddels niet meer mogelijk met de alles in één, not able to mod, huidige MacBookPro’s, maar het blijft in mijn ogen vreemd dat de 1440 x 900 geen “standaard geschaalde” resolutie-instelling meer is.

Bijdrager
    IGBA

Met SwitchResX zou het toch echt moeten lukken: gedetailleerde uitleg hieronder.
    https://discussions.apple.com/message/19914875#19914875

Bijdrager
    MrBelloNLD

@IGBA tried it worked !

de custom resolution 1440×900 komt niet in m’n standaard beeldscherm geschaalde settings naar voren, maar dat is niet zo erg.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.