10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Falkor73

MBP 13''Touchbar (2018) connecten met 20''Cinema Display

Hallo,

Vorige week heb ik een MBP 13”TB (2018) gekocht. Ik wist dat het lastig zou worden om een Cinema Display 20”(model M9177LL/A ) er op aan te sluiten, maar dacht in een USB C zu HDMI DVI VGA USB2.0 adapter een goede oplossing gevonden te hebben. Helaas.

Dit is de verloopkabel die ik gekocht heb: https://www.amazon.de/gp/product/B07HF6X6P4/ref=od_aui_detailpages00

Wanneer ik de DVI aansluiting van het scherm in de MB stop, dan gaat het lampje op de monitor uit en ook lijkt het alsof de MB ziet dat er een scherm is. Wanneer ik naar de instellingen ga, dan zie ik dat ie 2 schermen ziet en zelfs aangeeft dat er een Cinema Display aan hangt. Het scherm blijft helaas grijs.

Het scherm is wel goed, want ik connect hem gewoon met mijn oude MBP retina uit 2013.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Bijdrager
    TheBigZ

Je hebt een TB3 compatible adapter (met “Alt Mode”) nodig. Zie de uitleg op de link hieronder.

Max 1080p:

https://www.onlinekabelshop.nl/usb-c-naar-dvi-adapter-met-dp-alt-mode-0-10-meter-46956

of:

Max 4K:

https://www.onlinekabelshop.nl/delock-usb-c-naar-dvi-adapter-met-dp-alt-mode-dp1-4-0-20-meter-48464

Thunderbolt 3

Indien uw notebook Thunderbolt 3 ondersteunt heeft u een Thunderbolt 3 compatibel adapter nodig. Deze ondersteuning wordt ook wel een Alternate Mode (Alt Mode) genoemd, wat zoveel betekent als dat de USB-C aansluiting ook geschikt is voor niet-USB protocollen. Thunderbolt is een voorbeeld van zo’n niet-USB protocol. In veel situaties heeft u daarom een adapter nodig die Thunderbolt 3 compatibel is, of waarbij aangegeven is dat deze Alt(ernate) Mode ondersteuning heeft.

Bijdrager
    Falkor73

Ik begrijp de uitleg niet echt. Wanneer ik naar de beschrijving kijk van de kabel die ik gekocht heb:”4 in 1 USB Typ C zu HDMI VGA DVI USB 2.0 Multiport Adapter zum Anschluss einer Typ C Geräte an einen HDMI / VGA / DVI-fähigen Monitor.”, dan verwacht ik dat ie het met het scherm zou moeten doen, maar blijkbaar heeft die kabel dan die dp alt mode niet?

dat USB c maakt het niet makkelijker om dingen op aan te sluiten…..

Bijdrager
    jorikcaljouw

Ik denk dat ie het wel had moeten doen hoor. Op de pagina van het product, staat dat die het ook met 2016/2017 MacBook Pro’s moet doen, die hebben zeer vergelijkbare USB-C / TB3 poorten. Ik zou even contact opnemen met de verkoper (WU-MINGLU), misschien is het een bekend probleem met de nieuwe serie MacBook Pro’s, maar dat zal de verkoper het beste weten. Het kan ook zijn dat je een kapot product ontvangen hebt, dan zou die een vervangende moeten kunnen opsturen.

Bijdrager
    Falkor73

<p class=”cite”>jorikcaljouw op 26 november 2018 om 21:06</p>
    Ik denk dat ie het wel had moeten doen hoor. Op de pagina van het product, staat dat die het ook met 2016/2017 MacBook Pro’s moet doen, die hebben zeer vergelijkbare USB-C / TB3 poorten. Ik zou even contact opnemen met de verkoper (WU-MINGLU), misschien is het een bekend probleem met de nieuwe serie MacBook Pro’s, maar dat zal de verkoper het beste weten. Het kan ook zijn dat je een kapot product ontvangen hebt, dan zou die een vervangende moeten kunnen opsturen.

Heb inmiddels melding dat de verkoper dat het zijn fout is en de informatie niet correct blijkt…. Ik mag de adapter houden… Helaas weet ik nu nog steeds niet hoe ik het scherm aan mijn USB – c poort krijgt, zonder de prijs van zo’n scherm eerst te investeren….

Bijdrager
    TheBigZ

Falkor73 op 27 november 2018 om 22:04

Helaas weet ik nu nog steeds niet hoe ik het scherm aan mijn USB – c poort krijg, …

Hoezo niet? Kwestie van de juiste adapter.

Bijdrager
    Falkor73

<p class=”cite”>TheBigZ op 27 november 2018 om 23:19</p>

Helaas weet ik nu nog steeds niet hoe ik het scherm aan mijn USB – c poort krijg, …

Weet jij welke? Ik hou me aanbevolen!

Bijdrager
    TheBigZ

Kijk eens bovenin…

Bijdrager
    Falkor73

<p class=”cite”>TheBigZ op 28 november 2018 om 07:02</p>
    Kijk eens bovenin…

hmmmm… dat was niet zo scherp van me… bedankt.

Bijdrager
    Falkor73

<p class=”cite”>TheBigZ op 27 november 2018 om 23:19</p>

Helaas…. De adapter werkt niet. Dus als iemand nog een adapter weet die het 100% zeker wel doet, hou ik me aanbevolen. Er zijn nog zoveel van die schermen in gebruik, dus ik zou verwachten dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.