21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    riji

MBP 13" TB 2017 besteld, tips voor overgang van USB-C?

Ik heb net een MBP MBP 13″ 2017 met TB besteld en zou graag wat tips krijgen bij het kopen van overgangen.

Ik moet naar USB-A, SD-card, HDMI (TV = versie 2.0, kan 4k 60 fps), eventueel naar ethernet gigabit.

Neem ik afzonderlijke korte overgang kabeltjes of een dock? Apple of welk merk en type?

Is mijn aanname juist dat ik mijn iMac 5k 27″ late 2014, niet kan aansluiten op deze MBP?

Bijdrager
    fred44nl

daar zijn ondertussen diverse oplossingen voor, bijv. deze:

https://www.amazon.de/Sonderangebot-Adapter-Ladeanschluss-SD-Kartenleser-Chromebook/dp/B01MZ0HFDG/ref=sr_1_1?s=computers&ie=UTF8&qid=1498382293&sr=8-1&keywords=usb-c+qacqoc

echter, m’n laptop moet nog binnenkomen:(
    dus ik weet nog niet hoe het bevalt.

Bijdrager
    riji

@fred44nl
    dit ziet er heel compleet uit, ik ga eens de bevindingen lezen van de kopers

Daar nog nooit gekocht, gaat dit vlot bij verzending naar het buitenland?

Bijdrager
    fred44nl

levering door Amazon.de was ca. 5 dagen, incl. weekend

Bijdrager
    riji

Ik heb de vele bevindingen van de kopers gelezen.
    Globaal valt het goed mee.
    Twee zaken komen wel vaak voor: wordt (heel) warm en vaak moeilijkheden met HDMI-aansluiting.

Bijdrager
    Zwollywood

http://www.juicedsystems.com/BizHUB–USB-C-Multiport-Gigabit-HDMI-Hub_p_46.html

Ik heb deze met mijn 15″ MacBook pro 2016, bevalt prima. Geen problemen met HDMI, wordt wel warm tijdens gebruik van HDMI, maar nauwelijks bij gebruik van USB poorten. Levering via hun site duurde er ’n weekje dacht ik

Bijdrager
    sunapple

Je kan je iMac niet gebruiken als externe monitor voor de MacBook nee als je dat bedoelt.

Bijdrager
    riji

@sunapple
    dat bedoelde ik; ik had het zo onthouden, maar vroeg me af of er misschien nieuwe ontwikkelingen waren, nee dus.

@Zwollywood: bedankt voor de tip

Ik vraag me af of ik niet beter gebruik kan maken van de 4 beschikbare USB-C poorten op de MBP.
    – 2x stekker direct op de MBP voor overgang naar USB-A, card-reader
    – 1 voor HDMI
    – 1 voor RJ45
    Zo vermijd je misschien de warmteontwikkeling in een dock (bij gelijktijdig meervoudig gebruik)?
    Ik verwacht dat HDMI en misschien ook ethernet minder frequent zullen gebruikt worden…

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door  riji.

Bijdrager
    Oldekamp

Ik gebruik een HyperDrive. Werkt perfect! Deze ondersteund ook het laden van de Macbook Pro 15″ (87W).

Bijdrager
    riji

Ik kwam die al meer tegen, lijkt populair.
    Ik zie echter dat die geen ethernet aansluiting heeft, 2 poorten in beslag neemt en bij 4K enkel 30 Hz ondersteunt.

Bijdrager
    digilb

Satechi neemt één poort in beslag en heeft ethernet. Ik weet niet of-ie 4K in 30 of 60Hz doet.
    http://www.satechi.net/index.php/computer/connectivity/hubs/satechi-type-c-hub-with-pass-through-for-charging-ethernet-port-4k-hdmi-output-sd-micro-card-reader-3-usb-3-0-ports-silver
    Leverbaar in alle relevante kleuren.

Bijdrager
    digilb

Ah, op het Support tabblad staat:

The Type-C Multi-Port Adapter supports 4K at 30Hz.

Ik vind vooralsnog alleen maar losse / dedicated adapters die HDMI 4K 60Hz aankunnen, niet i.c.m. andere dongle-functionaliteit.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door  digilb.

Bijdrager
    riji

Deze werd in een review aangeraden:

Anker Aluminium USB C op HDMI Adapter, ondersteunt 4 K/60hz, Type C te HDMI Converter

https://www.amazon.de/Anker-Aluminium-Unterstützt-Konverter-Chromebook/dp/B01MYUCWOK/ref=pd_sim_147_4?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=AD43RWYX2H0JT75YCDZT

Gezien deze functionaliteit gemakkelijk voor warmte zorgt, is het misschien best om alvast hiervoor een afzonderlijke aansluiting te voorzien.

Bijdrager
    digilb

Anker is inderdaad een prima merk voor accessoires. Leuk om te lezen : achtergrond verhaal op The Verge.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door  digilb.

Bijdrager
    riji

Ik denk aan deze hub en die combinatie:

https://www.amazon.de/Anker-Ethernet-Delivery-Aluminiumgeh%C3%A4use-ChromeBook/dp/B01D0XTF9U/ref=sr_1_30?s=computers&ie=UTF8&qid=1498458589&sr=1-30&keywords=anker

Is dit een beetje slim gekozen, heb geen enkele ervaring met laptop sinds 15 jaar.

Zou ik daarmee ook een iPad sneller kunnen opladen?

Moderator
    Night

Nooit sneller; hooguit even snel.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    fred44nl
    riji op 26 juni 2017

Ik denk aan deze hub en die combinatie:

naar mijn gevoel veel te veel losse onderdelen.
    kies er één die alles wat je nog hebt in één apparaat heeft.

Bijdrager
    riji

Heb er bij alles in één geen gevonden die 4k 60Hz doet en bij dit onderdeel valt warmte te vrezen, daarom een afzonderlijke.
    Die 2 kleine stekkertjes zijn populair, goedkoop, makkelijk te hanteren.

Bijdrager
    riji

Ik ben er bijna uit: losse stukken USB-C naar
    1X RJ45
    1X HDMI 4k/60 Hz
    2x USB-A (stekkertje)
    Ik denk mijn oude kaartlezer op een USB-A te steken.
    Misschien iets vergeten?

Ik heb voor afzonderlijke eenheden ipv een hub gekozen;
    ik heb 4 poorten op de MBP en denk dat ik beter direct van de poort gebruik benut.
    Misschien is de neiging voor hub ontstaan met de macbook die maar 1 USB-C poort had en heeft.

Bijdrager
    Oldekamp

Je moet geen dongle zoeken die alles via één Thunderbolt aansluiting moet doen. Als je al die data gewoon over 2 poorten verdeeld, is dat een stuk minder belastend en word er niets ‘geknepen’ vanwege de maximale bandbreedte. Je wilt namelijk liefst gelijktijdig kunnen opladen, HDMI gebruiken én nog USB of SD apparaten aansluiten zonder dat je tegen issues aanloopt.:wink:

Bijdrager
    riji

Zo dacht ik er ook over, daarom afzonderlijke stukken.
    Ik vroeg mij enkel af of ik misschien een stuk over het hoofd zag.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.