10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    joshuaq1992

MBP 13" SSD

Goedemiddag,

Na weken wikken en wegen over welke MBP ik deze zomer ga kopen, ben ik deze week eens naar een Apple reseller geweest om ze gewoon uit te testen. Zalig, geen andere woorden voor. Heerlijke apparaten, werken gewoon perfect.

Het punt is dat ik dus deze zomer mijn eerste laptop ga kopen. Thuis hebben we alleen desktops, geen laptops. Ik heb hier dus totaal geen ervaringen mee. Wat ik weet is dat ik hem enkel ga gebruiken voor mijn studie.

De eerste eis waaraan hij moet voldoen is dus mobiliteit. Wat mij opviel is dat het 15″ model mij nogal groot leek. Ik zag mezelf er echt niet hele dagen mee heen en weer sleuren. Aanvankelijk was ik verkocht voor het 15″ model. Na nog eens rustig te hebben nagedacht, besef te hebben gekregen van de centjes en het werkelijke nut, heb ik hiervan afgezien. De laptop gaat enkel gebruikt worden voor studiedoeleinden en muziek. Geen games of zware programma’s. Zware specificaties zouden dus zeer zeker overkill zijn.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat het instap model van de MBP 13″, voldoende is om aan mijn eisen te voldoen.
    Wat ik aantrekkelijk vond is de optie om een SSD te laten inbouwen.
    Zijn er mensen die mij met deze keuze kunnen helpen. Ik vermoed dat het beter/goedkoper is om na aanschaf van de MBP zelf een SSD te kopen en deze te laten monteren. De 128 GB die Apple geeft kost 250 euro… een beetje duur.
    Enfin… kortom een beetje het hoe en wat omtrent een SSD voor een MBP 13″ (verschillende soorten, prijzen, voor/nadelen).

Alvast dank.

Groeten,

J.

Bijdrager
    mymac