7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Saabs

MBP 13" Mid-2010 gooit telkens DVD uit

Dag allemaal,

ik heb de laatste tijd een erg vervelend probleem. Elke DVD die ik in mijn MBP wil steken, wordt na ongeveer 20 seconden er weer uitgegooid. Andere Mac’s (iMac, andere MBP 13″, .. ) hebben dit niet en kunnen direct na 1 keer de DVD openen.:smile:

Met vriendelijke groeten,

Sebastian

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik denk dat je SuperDrive defect is.

Bijdrager
    Saabs

Ik kon wel een paar dagen geleden nog branden of heeft dat er niets mee te maken ?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Probeer dat dan nog eens. Als je gaat branden vraagt de Finder immers om een lege schijf te plaatsen. Als het branden dan start is de drive dus goed, maar komt die lege er dan ook weer uit, dan is de kans groot dat er iets met de drive is.

Bijdrager
    bjorngra

Ik denk ook defect. Bekend probleem in iMacs en Macbook’s.

Moderator
    Strifer

Ho ho… ik zou eerst even de dvd drive met zo’n schoonmaak dvd schoonmaken. Als dat niet lukt, kun je aan een defect gaan denken. Bij mij was alles opgelost na de schoonmaak dvd, voor het schoonmaken wilde hij geen dvd’s pakken.

edit: overigens heb ik het weleens gehad dat ie geen dvd’s meer wilde lezen, maar nog wel cd’s wilde lezen en cd-r’s wilde schrijven. dus het kan wel kloppen dat het een wel werkt en het ander ineens niet. anyway… eerst ff schoonmaken

Bijdrager
    Saabs

Heel rare ontdekking, maar ik moest even mijn MBP herstarten voor een programma en toen ik hem terug opgestart had, ging ik gelijk nog eens proberen iLife 2011 installeren. Ervoor spuwde mijn Mac die altijd uit, nu werkte die weer .. Eigenaardig .. Ik ga zeker nog eens update geven als ik een DVD moet branden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.