9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    atje16

Mbp 13 inch of 15 inch met 3D modelleren

Beste OMT’ers,

Ik heb een vraagje. Ik heb nu een HP pavilion dv7 maar die is stervende. Ik wil nu graag voor een Macbook gaan. Alleen zit ik met het dilemma, ik moet voor school en voor mijn werk autocad en andere 3D programma’s kunnen draaien. Mijn huidige kan dit gewoon aan. Alleen zit ik nu te twijfelen of ik een 13 inch mbp met:
    • 3,1-GHz dual-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,4 GHz
    • 16 GB 1866-MHz LPDDR3 SDRAM
    • 512 GB PCIe-flashopslag
    • Intel Iris Graphics 6100
    Of een 15 inch mbp met:
    • 2,8-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 4,0 GHz
    • 16 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM
    • 512 GB PCIe-flashopslag
    • Intel Iris Pro grafische processor en NVIDIA GeForce GT 750M met 2 GB GDDR5-geheugen

Mijn vraag is nu, zou de 13 inch die programma’s gewoon aankunnen of moet ik toch gaan denken aan een 15 inch. Daar zit meteen wel weer een prijskaartje aan..

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    bbqwerty

13” zou het aan moeten kunnen. Zelf heb toch echt baat bij die 2” extra.. Dat zou voor mij de reden zijn om toch voor die variant te gaan.
    Als je veel thuis aan de slag kan gaan, kan je natuurlijk een extern beeldscherm aanschaffen.

Succes met je keuze!

Bijdrager
    gijs735

3D programma’s zonder videokaart is niet echt slim, ikzelf gebruik vaak het alles-in-een 3D programma Blender en ik kom niet toe zonder videokaart. Vandaar ook mijn Macbook Pro 15 inch retina met videokaart. Als ik hier een grote “scene” op inlaad kan ie ook nog zelfs soms een beetje haperen, dat komt dus door de videokaart.

Mijn geval hoeft niet jouw geval te zijn, het ligt echter ook aan het programma dat je gaat gebruiken en hoeveel die de videokaart nodig heeft. Maar meestal staat 3D gelijk aan een videokaart.

Geblokkeerd
    Anoniem

denk je dat je heel de dag met grote programma’s naar klein schermpje kan staren en kan werken?

Bijdrager
    atje16

Dank jullie wel voor jullie reactie. De grote van het beeldscherm maakt mij niet uit want ik heb een Apple thunderbolt display. Mij ging het idd meer om of die extra grafische kaart het verschil maakt.

Bijdrager
    atje16

Dank jullie wel voor jullie reactie. De grote van het beeldscherm maakt mij niet uit want ik heb een Apple thunderbolt display. Mij ging het idd meer om of die extra grafische kaart het verschil maakt. Maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Bijdrager
    Godfather

Juist met een groot scherm is een extra videokaart wel fijn om naast het pixelgeweld van de 27″ ook de 3D modellen soepel te laden en renderen enzo. Plus dat je automatisch een Quad Core CPU krijgt ipv. dual-core bij de 15″ modellen.

Geblokkeerd
    Anoniem
    atje16 op 16 maart 2015

Dank jullie wel voor jullie reactie. De grote van het beeldscherm maakt mij niet uit want ik heb een Apple thunderbolt display. Mij ging het idd meer om of die extra grafische kaart het verschil maakt.

Jou niet,je oogarts en zorg verzekering wel.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.