9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    rApple

MBP 13" hangt..

Beste maccers,

Ineens start mijn MBP Retina 13″ met high sierra en een SSD schijf start niet meer op. Tijdens opstarten (Apple logo en laadbalk) blijft het op het einde hangen.

Ik heb al geprobeerd:

NVRAM reset

Veilige modus

Beide methodes hetzelfde probleem..

Bijdrager
    Dutch Viking

Bijdrager
    rApple

@ Dutch Viking

Bedankt, dit wist ik nog niet. Ik ga vanavond aan de slag en laat het weten

[UPDATE]

Selecteer een schijf waarop u OS X wilt installeren

– Helaas staat er geen schijf. Is mijn SSD kapot? Ik heb geen pentalobe schroevendraaier dus kan de onderkant niet openen.

Tijdens opstarten zie ik ‘geen’ vraagteken.

Als ik ALT indruk tijdens opstarten wordt Macintosh HD (t is een SSD) wél gevonden. Hierin opstarten gaat helaas niet en blijft op het einde hangen.

In safe mode opstarten zelfde probleem

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden geleden door  rApple.
    • Deze reactie is gewijzigd 8 maanden geleden door  Night. Reden: Posts gecombineerd

Moderator
    Night

Wat zegt de Apple Hardware Test (Stap 10)?

Bijdrager
    rApple

AHT (diagnostische informatie apple) na opstarten met D toets zegt dat er geen problemen zijn gevonden.

Bijdrager
    rApple

Na het doen van de diagnostische test heb ik de mac verder vanuit een ‘herstelpartitie’ opgestart. Hierin kon ik alleen in Safari en in het apple menu klikken op ‘Opstartschijf’. Ineens stond de Macintosh HD er weer. Ik koos ervoor om te herstarten in de Macintosh HD en de laptop werkt weer.

Hopelijk gebeurt het niet nogmaals. Dank voor de hulp

macOS High Sierra
    10.13.3

Macbook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013)

2,4 GHz Intel Core i5

Bijdrager
    rfderooij

Hoi!

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Macbook Pro ( uit mijn hoofd: de Mid 2012 model) met de laatste updates.
    De laadbalk blijft op het einde hangen.
    Ik kom niet eens in de Veilige Modus, wel in mijn Windows- partitie ( gelukkig).
    Zou het kunnen zijn dat de laatste update te ‘zwaar/ gecompliceerd’ is voor mijn oude Macbook?

Bijdrager
    GoeieDag

Denk je dat nou echt, dat je MB Pro uit 2012 High Sierra niet aan kan?!

Heb hier een iMac 2009 die soepeltjes snort op HS.

Start eens op in de Recovery Mode, en draai Schijf-EHBO.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/disk-utility/repair-a-disk-dskutl1040/mac

Moderator
    Night

Voor @rapple is het probleem nu opgelost.

@rfderooij: Als je wel kan opstarten, draai de laatste combo-updater voor jouw OS eens. Lost dat niets op of blijf ook deze hangen, start dan op in Recovery mode en herinstalleer jouw versie van MacOS over de oude versie heen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.