20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    juwlez

MBP 13 aansluiten aan TV

Hallo,

Ik heb even rondgekeken alleen kon ik geen dergelijk topic vinden die mijn vraag precies beantwoord, daarom bij deze.

Ik heb een MBP 13 uit mei 2010, en een Samsung LE27S71B, uit 2007. Mijn vraag is, welke kabel heb ik nodig om het beeldscherm extern te kunnen gebruiken en om video’s erop af te kunnen spelen.? Alleen omdat ik niks weet van tv’s, hier wat informatie over de tv.

De Samsung LE27S71B is helemaal voorbereid op het hd-tijdperk. Het dynamisch contrast van de Samsung LE27S71B is 3000 :1. De Samsung LE27S71B heeft één hdmi-aansluiting om een ander hd-apparaat te koppelen aan de tv. . Deze LE27S71B kan een resolutie weergeven van 1366 x 768 pixels.

en daarnaast, heeft deze tv HD als ik mijn macbook erop aansluit?

Nogmaals, ik weet niks van tv’s… zie jullie reactie’s graag tegemoet… dank

Bijdrager
    snor18

Aansluiten via een verloop van Mini-dvi naar HDMI
    Geluid gaat hierbij helaas niet via de HDMI, die zou je moeten aansluiten via audio-jack ingang (aan je versterker of computerboxjes o.i.d.)

Voorbeeld van zo’n verloop stuk:

Gebruik het zelf ook bij mijn nieuwe philips 37″ TV

Bijdrager
    Mc55

Nee dat klopt niet, hij heeft een mini display naar hdmi nodig, en zijn mbp ondersteunt wel geluid via de mini display port. Je moet alleen kijken of de adapter die je neemt ook geluid ondersteunt.

Ik heb zelf deze besteld, er staat dat die wel audio ondersteunt. Ik denk dat die deze week wel binnen komt.

Bijdrager
    juwlez

hmm.. ik bestel zulke dingen inderdaad ook via ebay etc.. alleen weet ik dus niet welke of wat. maar jij zegt een mini display naar hdmi… en het geluid gaat dus ook via die kabel..

De tv heeft wel een hdmi/dvi in staat er.. het lukt me even niet om die foto up te loaden..

Bijdrager
    juwlez

Bijdrager
    broodplank

Mini-DP > Hdmi en dan HDMI kabeltje bijkopen.

Moderator
    Poezenbeest

Een andere optie is om een adapter te zoeken naar VGA en deze te gebruiken. Aan de ingangen te zien ondersteunt de televisie overigens geen audio over HDMI, er zijn namelijk aparte audioingangen. HDMI levert overigens wel betere kwaliteit dan VGA.

Bijdrager
    Mc55

Volgens mij is die aparte audio ingang alleen als je een dvi naar hdmi hebt. Als je hdmi naar hdmi hebt ondersteunt die volgens mij wel.

Bijdrager
    Pieterr

Wat Mc55 zegt is correct.

Bijdrager
    juwlez

maar heb ik dan een mini of een display kabel nodig?

Bijdrager
    Pieterr

Je hebt een Mini-DisplayPort naar HDMI kabel nodig. Let er op dat die kabel ook audio-support heeft. Niet alle versies hebben dat.

Bijdrager
    juwlez

oke dankje,
    deze zou het dan moeten doen?

met audio..

Bijdrager
    Pieterr

Ik denk het niet…

NOTE: Audio function is NOT supported on 2009 or newer line of MacBook / MacBook Pro

Bijdrager
    Mich

Deze wel, heb hem zelf sinds een week en moet zeggen, werkt grandioos!

In de post staat dat het geen audio ondersteunt, maar op de verpakking staat duidelijk van wel, er staat: “if your MDP supports audio, then so will this connector!”

Kan het zelf niet testen, want heb een MBP uit 2009, die nog geen audio bij de MDP had.

Bijdrager
    juwlez

hmm.. maar je kan toch gewoon een audio kabel los kopen? of is dat duur?

Bijdrager
    Soap

Ik heb dezelfde Macbook Pro en heb ook een HDMI kabel voor mijn TV, ik heb deze gekocht bij de iCentre in Haarlem en doet het perfect. Gewoon vragen naar een HDMI kabel met geluid.:wink:

Bijdrager
    juwlez

ja maar, waar moet ik het instoppen dan? die hdmi/dvi aansluiten op mn tv gaat naar binnen, dit lijkt niet echt op een usb die ik erin kan stoppen ofzo?

Bijdrager
    Pieterr

Een kant: miniDP. Die stop je in je Mac.
    Andere kant: HDMI. Die stop je in je TV.
    Klaar.

Bijdrager
    Vinhelper

En een los minijack naar tulpstekker (rood&wit>of soms zwart) kost hooguit 10 euro en is in iedere elektronicazaak te krijgen.

Mocht je het niet aan de gang krijgen met geluid, kun je er altijd eentje kopen.

Voorbeeld op Bol.com.

Bijdrager
    juwlez

oja, idd thankss!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.