7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Simlock

MBO (cameraman)

Hallo allen. In 2009 heb ik de opleiding grafisch ontwerpen afgerond (HBO) maar eigenlijk vind ik de praktijk van het vak niet leuk… de hele dag designen in een kantooromgeving (cru gezegd). Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een mooi vak. maar het is een ‘binnen’vak, zoals ik het zelf noem.

Cameraman lijkt me een prachtig beroep. Visueel, fysiek, sociaal en praktisch bezig zijn. Maar dit op HBO niveau is teveel voor mij. Dus ben ik eigenlijk op zoek naar iemand die de MBO opleiding cameraman volgt/heeft gevolgd (informatie op diverse sites van instituten is nogal beknopt) die me er iets over kan vertellen…

Daarbij vraag ik me af of het uberhaupt nut heeft om nog MBO na HBO te gaan doen, maar… zonder ervaring kom je al helemaal niet in het video/filmwereldje terecht denk ik… maar dat terzijde.

Bijdrager
    lotjeman61

Is open studio in amsterdam niets voor jou?
    Ik heb er de camjo cursus gedaan en vond deze instelling erg goed.

Groet,
    Chienus Lotterman

Bijdrager
    nebilem

Ga naar open dagen kom je meer te weten.

Bijdrager
    allard

Als ik jou was zal ik idd eens naar Open Studio gaan daar heb je leuke korte curcussen en kun je proeven en ruiken of het echt wat voor je is.
    Daarna zijn er nog heel veel wegen die naar het uiteindelijke camremanschap en Rome, leiden.

Maar er is meer dan Open Studio, gewoon even zoeken.

Bijdrager
    1234

als je fulltime wil studeren is de eerste link uit de post van TheFonz een erg goede keus. ik ken een aantal mensen die de opleiding hebben gedaan en dat zijn erg bekwame cameralui.

goede verdeling theorie/praktijk/stages ook.

Bijdrager
    Simlock

thnx voor de reactie’s iedereen , denk niet dat fulltime studeren er nog in zit aangezien ik 30 ben. Dus die cursussen zouden meer geschikt zijn hoewel je daar wel veel minder leert volgens mij.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.