7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    janhh

mb:extern scherm, klep dicht toch steeds terug in slaapstand

Vraagje, ik heb een vaak terugkomend storend probleem. Meestal werkt het prima, maar de laatste tijd steeds vaker niet.

Ik heb een macbook en sluit daarop een acd toetsenbord en muis aan. Vervolgens klap ik mn macbook dicht en valt hij in slaap. Ik ontwaak hem met het aangesloten toetsenbord, hij wordt wakker even blauw en ik kan op 1 scherm (acd) werken. Dit vind ik ideaal, meer schermruimte heb ik echt niet nodig.

Echter wil het de laatste tijd nogal eens voorkomen dat de macbook meteen weer uitvalt wanneer hij wakker wordt, omdat de klep dicht is natuurlijk maar dit zou niet moeten gebeuren omdat er een extern scherm en toetsenbord en muis op is aangesloten. Hebben jullie enig idee hoe ik dit foutje kan verhelpen? Mijn dank zal groot zijn want ik werk niet graag met 2 schermen van verschillende formaten..

Groet,
    Jan

Bijdrager
    Sanjeev

Volgens mij kan dat met Insomniax

http://www.macupdate.com/info.php/id/22211

Bijdrager
    janhh

Thnx voor je reactie, ik ken dit programma en dat truukje werkt ws wel, maar het zou gewoon moeten werken vanuit osx zelf. Sterker nog 9 van de 10 keer deed ie dit ook gewoon..

Bijdrager
    joerideleebeeck

ben je ook zeker dat je macbook aangesloten is met de lichtnetadapter?

want als je dat op z’n batterij wil laten doen, gaat dat niet.;)

Bijdrager
    janhh

Heej, dat zou het best eens kunnen zijn, ga ik morgen even testen, thnx!

Bijdrager
    janhh

Ja *kuch* dat is de reden.. Stom, wist dit simpelweg niet! Thnx voor de tip ik ben weer helemaal blij met mn macbook:p

Bijdrager
    joerideleebeeck

ja ik heb het ook voorgehad, het is raar maarja…;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.