12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Twinky

MBA gekocht met Lion, nu nog een mini-Lion

Ik heb vorige week de nieuwe Macbook Air gekocht, en daar zit Lion op. Kost even om aan het scrollen en alle gestures te wennen maar nu wil ik het ook op mijn Mac Mini, want daar hangt een magic trackpad aan.
    Kan ik daar nu ook gratis Lion opzetten of moet ik het dan toch nog los kopen?

Bijdrager
    jesse2314

Welke mac mini heb je? ( de eerste mac mini met intel processor werkt niet met lion)
    En ja je zal lion toch los moeten kopen.

Bijdrager
    Twinky

Het is een 3,1. En echt los kopen? Wat stom!

Bijdrager
    JBStudio

Hoezo stom? Je koopt toch een Mac met een besturingssysteem. Jouw Mac Mini had dat ook (Leopard of Snow Leopard). Is toch logisch dat je je dan betaald voor een upgrade!

Inactief
    Anoniem

Lion mag je toch op 5 Macs installeren? (met je MobileMe account)

Inactief
    Anoniem

Ja dat mag. Maar de App Store weet niet dat je al Lion hebt, dus moet je het aanschaffen. En zoveel kost het toch niet, vergeleken met de prijs van de MBA?

Moderator
    unSOUND
    iFredo op 01 augustus 2011

Lion mag je toch op 5 Macs installeren? (met je MobileMe account)

Een los gekochtte Lion wel ja. Maar deze heeft hij gekregen bij zijn MacBook…

Bijdrager
    madcat

Wat je kan proberen is op je MBA lion te “kopen” deze zal waarschijnlijk zien dat je het al hebt en het koppelen aan je account. Daarna op je mini het proberen, daar zal waarschijnlijk gewoon “install” ipv buy staan.

Ze is nog een arme student dus kan die 30 euro vast nog wel gebruiken voor wat bier:)

Bijdrager
    nebilem

Ik heb gebeld naar Apple. En volgende de medewerker kan het niet je zult het moeten kopen.

Bijdrager
    SunKeeper

Je krijgt 1 gratis licentie bij een Mac. (zowel voor Lion als voor iLife ’11)

Een pakket met 5 licenties Lion kost € 23,99. (geen 30 zoals hierboven wordt beweerd)

Duss…wat is daar raar aan? Windows 7 Professional kost voor 1 licentie € 279,95. Wees blij dat je Macs hebt.:wink:

Bijdrager
    Nielso
    madcat op 01 augustus 2011

Wat je kan proberen is op je MBA lion te “kopen” deze zal waarschijnlijk zien dat je het al hebt en het koppelen aan je account. Daarna op je mini het proberen, daar zal waarschijnlijk gewoon “install” ipv buy staan.

Ik heb dit gedaan en dat werkt. Eerst geinstalleerd op mijn iMac en daarna op mijn mac mini en maar 1 keer betaald.

Bijdrager
    Thoomas

Maar het werkt niet als je Lion nog niet hebt gekocht uit de App Store, maar het alleen op je MBA voorgeïnstalleerd is, zoals bij de topicstarter het geval is. Dan zul je Lion nog gewoon moeten kopen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.