7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Appell

MBA 13"

Hallo,

Ik ben van plan een MBA 13″ te kopen.
    Ik heb nog wel enkele vragen.

De goedkoopste MBA, 4GB werkgeheugen, 128GB ssd, i5.
    Kan je daar een beetje redelijk op gamen? Wordt zeker geen gamelaptop om te gebruiken voor gamen, maar af en toe tussendoor een game is niet verkeerd. Ik bedoel dan de moderne games, maar niet op de hoogste settings.

Zo nee, en als ik de MBA uitbereid naar 8GB en i7? (of lukt het ook met 1upgrade?)

Nog een vraag, kan je ├╝berhaupt games van cd op de MBA krijgen, zonder een cd drive?

Mvg,
    Me

Bijdrager
    erikvdplas

Op de MBA kun je niet zo fantastisch goed gamen. Ik heb zelf geen ervaring met het model waar jij het over hebt, maar zelfs op beter MBP’s gaat dit niet zo vloeiend. Het heeft ook niet erg veel zin om een model met een i7 te nemen, aangezien gamen vooral op de GPU draait, deze is bij alle modellen hetzelfde. De hoeveelheid RAM is ook nog een klein dingetje, maar ja, niet echt.

Uiteraard kun je games van een disk ook niet runnen zonder een diskdrive.

Bijdrager
    erikvdplas

Wel kun je natuurlijk een Superdrive apart kopen, die je kunt aansluiten via USB. Deze kosten 79,99 euro.

Bijdrager
    bassbug

Ik zou een MBA niet als gaming machine beschouwen.
    Ik heb er een als werk machine en daarover is het fantastisch. Je kan de hele dag ermee werken en NOOIT afvragen of de licht uitgaat voordat je werkdag voorbij is.

Bijdrager
    TBITW

Nog een vraag, kan je ├╝berhaupt games van cd op de MBA krijgen, zonder een cd drive?

Zonder dvd drive is dat niet mogelijk, je kunt dus inderdaad externe drives kopen (of een niet locale drive gebruiken).

Ja, je kunt er een beetje mee gamen.
    Hier heb je een lijst van voor intel geoptimaliseerde games