10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    hijblogt

MB white gestolen

Afgelopen avond bleek er ingebroken te zijn. Macbook 13 inch model laat 2009 weg.:( Om een of andere reden blijkt “Find my iPhone” niet aan te staan. Kan niet bedenken dat ik dat vergeten was want al onze andere Apples staan er wel op: iPad, Mbp, 2 iPhones en de Mini.

Maar goed. Waar ik benieuwd naar ben, want we zijn goed verzekerd, welk bedrag ik mag terug vragen. Weet iemand hoe dat precies zit wat bedragen betreft?

Hij is dus van 2009 laat, we hebben hem gekocht in 2010.

Thanks voor t meedenken.

Moderator
    Poezenbeest

Hangt er heel erg vanaf of je tegen dagwaarde of tegen vervangingswaarde bent verzekerd. Daarin verschillen verzekeringen heel erg, dus raad ik je aan om dit bij je verzekeraar na te vragen.

Bijdrager
    GoeieDag

Terug mag vragen? Jij ‘mag’ niks terug vragen. Je geeft op wat er weg is en de verzekering bepaalt wat ze je betalen. En dat valt zelden mee…

PS: je had ‘Find my Mac’ aan moeten zetten op het ding…

Bijdrager
    virusbeatbox

Een vraagje over ‘Find my Mac’..

Is er een mogelijkheid om in Systeemvoorkeuren > iCloud een paswoord te vragen alvorens de settings kunnen worden aangepast? Zoals het nu bij mij is kan ik zonder enige bijkomende veiligheid de settings wijzigen!

Stel je dan voor dat je mac gestolen wordt, kan de dief de optie ‘Find my Mac’ zonder enige problemen uitvinken, you get my point?

Bijdrager

Wat ik mij nog meer afvraag: Een Macbook moet verbinding maken om te kunnen zien waar hij zich bevindt. Maar, ik heb, net als vele denk ik, een wachtwoord op mijn Macbook staan. Dus dan heeft FMM toch nauwelijks nut? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Bijdrager
    Afroman

Terug mag vragen? Jij \’mag\’ niks terug vragen. Je geeft op wat er weg is en de verzekering bepaalt wat ze je betalen. En dat valt zelden mee…

PS: je had \’Find my Mac\’ aan moeten zetten op het ding…

Niet zo nors reageren. Find My Mac staat vaker wel ui terwijl je het wel aan hebt gezet…

Bijdrager
    Blue helmet

Daar komt bij dat ‘Find my Mac’ alleen daadwerkelijk traceerbaar is als je op je Mac WiFi geactiveerd hebt.

Ik ben draadverbonden en dan is de locatie niet traceerbaar!

Bijdrager
    GoeieDag

Hij had het over Find my Phone, vandaar Afroman…

En daarvoor staat je gastaccount automatisch aan als je FmM aanzet, in de hoop dat daarop wordt ingelogd.

Bijdrager
    hijblogt

@goeiedag duh… bedankt voor je waardevolle info. s-)

Bijdrager
    hijblogt

@bluehelemt idd. mijn mini is op die manier ook verbonden en niet traceerbaar. Ik heb zelf het idee dat de persoon bij instellingen het ook heeft uitgevinkt. Omdat het naar mijn weten gewoon aanstond. Nou ja jammer. Ik zie wel wat we terug krijgen..

Dank @iedereen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.