11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Niek1986

MB verkopen om te switchen van MB naar MBP?

Hallo mensen,

Sinds begin september 2006 ben ik geswitched. Ik heb toen een MacBook aangeschaft. Een MacBook omdat ik er toen niet meer geld aan durfde uit te geven. Ook liet mijn budget dat niet toe. Werkelijk alles bevalt me uiterst goed en heb echt geen spijt dat ik ben geswitched. Ik heb er zelfs een iPod bij gekocht later.

De MacBook gebruik ik overal voor.. voor school, voor werk en ook voor eigen dingetjes.

Nu zit ik er aan te denken om mijn MacBook weer te verkopen en een MacBook Pro aan te schaffen. Dit lijkt me een heel stuk fijner vanwege het grotere scherm (15″ ipv 13,3″), een grotere harde schijf en een eigen video kaart. Ook haal ik dan gelijk 2 GB ipv de 1GB doe ik nu heb. Het geld wat dit grapje allemaal moet gaan kosten heb ik zojuist gewonnen met de oudejaarslotterij.

Nu is mijn vraag.. wat zou een MacBook tweedehands opbrengen?

Hardwareoverzicht:

Computermodel: MacBook1,1
    Processornaam: Intel Core Duo
    Processorsnelheid: 2 GHz
    Geheugen: 1 GB
    Hard disk: 60GB

Op tweedehandsmac.nl staan ze tussen de 1000 en de 1250.

Nu is mijn vraag..
    – Hoe denken jullie over mijn situatie? Is het verstandig te wisselen van MB naar MBP?
    – Wat denken jullie dat mijn MB op zou moeten brengen?

*edit* naast wat de gek er voor geeft natuurlijk..

Alvast bedankt..

Bijdrager
    PietjePuk

Zoveel als de zot er voor geven wil…

Bijdrager
    Cloudsurfer

Het is een ouder model, maar zeker geen slecht model. Ik denk dat je makkelijk 1000 euro voor je MacBook kan vragen. Gaaf trouwens dat je de loterij hebt gewonnen, aan de overstap naar een MBP doe je goed!

Bijdrager
    Niek1986
    ”Cloudsurfer”

Het is een ouder model, maar zeker geen slecht model. Ik denk dat je makkelijk 1000 euro voor je MacBook kan vragen. Gaaf trouwens dat je de loterij hebt gewonnen, aan de overstap naar een MBP doe je goed!

Ik heb niet de hoofdprijs gewonnen maar wel een mooi bedrag. De overstap naar de MBP lijkt mij in alle opzichten een goed idee.. Komende week effe kijken bij de Apple Centre in Arnhem. Misschien hebben die wil een goed idee.
    Hoop dat ik er rond de 1000 – 1050 voor kan vragen. De MBP die ik dan wil zou dan wel de goedkoopste zijn met 2 GB ram.

Bijdrager
    roblemmen
    ”Niek1986″

Nu is mijn vraag..
    – Hoe denken jullie over mijn situatie? Is het verstandig te wisselen van MB naar MBP?

Altijd weer deze vraag:
    Wat doe je ermee?

Het is zo dat je dan wel een zelfstandige videokaart hebt, meer geheugen kan plaatsen enz. Maar is dat wel nodig? Qua processorkracht is de stap van Core Duo naar Core 2 Duo (En een minimale speedbumb) niet zo groot.
    Het prijsverschil is 1000 euro.

Wat betreft dat scherm, als je ook bijvoorbeeld in de trein dat grotere scherm echt nodig hebt, dan kan zal de keuze snel gemaakt zijn. Maar als het wanneer je mobiel bent niet echt een vereiste is, dan kan je er thuis ook een extern scherm aan hangen voor veel minder geld.

”Niek1986″

- Wat denken jullie dat mijn MB op zou moeten brengen?

Als je geluk hebt kan je er uiteraard meer uit halen, maar als je hem snel verkocht wilt hebben voor een redelijke prijs, ga dan voor 900 à 950 euro.

Nog veel succes,

Rob

Bijdrager
    Niek1986
    ”roblemmen”
    ”Niek1986″

Nu is mijn vraag..

Altijd weer deze vraag:
    Wat doe je ermee?

Het is zo dat je dan wel een zelfstandige videokaart hebt, meer geheugen kan plaatsen enz. Maar is dat wel nodig? Qua processorkracht is de stap van Core Duo naar Core 2 Duo (En een minimale speedbumb) niet zo groot.
    Het prijsverschil is 1000 euro.

Wat betreft dat scherm, als je ook bijvoorbeeld in de trein dat grotere scherm echt nodig hebt, dan kan zal de keuze snel gemaakt zijn. Maar als het wanneer je mobiel bent niet echt een vereiste is, dan kan je er thuis ook een extern scherm aan hangen voor veel minder geld.

”Niek1986″

- Wat denken jullie dat mijn MB op zou moeten brengen?

Als je geluk hebt kan je er uiteraard meer uit halen, maar als je hem snel verkocht wilt hebben voor een redelijke prijs, ga dan voor 900 à 950 euro.

Nog veel succes,

Rob

Wat ik er mee wil gaan doen.. gebruiken voor school op plaats één.
    Adobe Photoshop, Adobe Illustrator en binnenkort 3d rendering vanwege een verandering in opleiding.. dus een groot scherm zou wel erg fijn zijn. (op een windows-bak zou ik dat met 3DMax doen, iemand een idee zo wat het Apple alternatief is?)
    Daarnaast wil ik ook graag goed kunnen gamen op mn stage (World of Warcraft en Call Of Duty).

Bedankt voor je antwoord Rob.

Bijdrager
    roblemmen

Ik denk dat ondanks dat je 15” scherm flink groter zal zijn dan je 13,3” van de macbook, dat het nog steeds erg klein is.
    Het lijkt me niet zo dat je veel onderweg werkt, als dat wel zo is dan kan je die ruimte goed gebruiken. Zo niet, dan kan je beter zowel thuis als op school een groter scherm tot je beschikking hebben.

Programma’s als Photoshop en Illustrator draaien vooral op RAM, dus of die betere videokaart veel verschil zal maken betwijfel ik.

Bijdrager
    RiFF

Is het niet gewoon dat je iets anders wil? Je hebt wat geld, bent verkocht aan Apple, en wilt weer een nieuwe gadget? De hamvraag: waar wil je je MBP voor gebruiken. Je kunt denk ik beter gewoon een extern beeldscherm op je MB aansluiten en dat ding houden, is niets mis mee. Je kunt altijd nog het geheugen upgraden.

Ik denk dat je het geld beter ergens anders aan kunt uitgeven! Just my two cents:)

Bijdrager
    Kryptonate

Voor 3D-rendering heb je over het algemeen toch al snel zware computers nodig, maar zoveel verschillen de MacBook en MacBook Pro niet op vlak van CPU. Een snellere CPU is voor zulke toepassingen natuurlijk altijd handiger, maar om daar een relatief nieuwe computer voor te verkopen als het niet echt veel verschil uitmaakt… Ik zou ook gewoon een extern scherm aansluiten.

Bijdrager
    Niek1986

Oke oke, bedankt voor de reacties..

Het verschil tussen 15″ en 13,3″ en een eigen videokaart is voor mij zeker een pre.. op school (waar ik toch zeker 70% van mn MB gebruik) heb ik niet de mogelijkheid tot een extern beeldscherm. Daar heb ik inderdaad ook wel aan lopen denken. Een groter werkveld is ideaal merk ik als ik thuis bij mn ouders ben en het externe scherm er aan koppel. Op mijn kamer heb ik daar de ruimte niet voor op mn bureau helaas.
    Maar vooral de 3d applicaties die ik moet gaan draaien en de spellen die ik zeker wel wil spelen op mn stage.

Daarnaast prik ik ook gelijk 2GB ram in de MBP als ik m aan zou schaffen. Dat is sowieso wel fijn, ook voor de applicaties die ik nu draai. Een nieuwe gadget kun je het niet noemen denk ik maar dat is het misschien onbewust ook wel.

Meer meningen en tips zijn zeer welkom..

Bijdrager
    bhaenraets

Mijn duit in het zakje: koop 1Gb extra geheugen en installeer VirtueDesktops. Dat geheugen levert je lekker wat snelheid op, VirtueDesktops meer werkruimte! (Zoals mijn vader al zei: het geld hoeft niet op, jongen. :wink: )

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.