7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MabadosS

MB Pro Retina begin 2013 batterij vervangen

Beste,

Ik kom tot de constatatie dat het in België niet zo simpel is om aan een redelijke prijs je macbook batterij te laten vervangen.

Via de site van Apple lees ik dat zo’n herstelling € 209 zou kosten. Is nog redelijk vind ik, alleen, geen enkele store in België dat dat blijkbaar voor die prijs.

Deze week in de Apple Store in Brugge (Lab9) geweest, daar liet de verkoper koudweg weten dat dit tussen de € 400 en € 600 kost?????

Zelfs voor zo’n fantastisch toestel van meer dan 5 jaar oud is me dat te veel.

Ik vind ook een paar niet officiële apple verkopers die het voor € 200 doen, maar dan vervangen ze het niet met apple onderdelen (en bij dit model moet normaal de topcase mee vervangen worden).

Iemand ervaringen in België voor het vervangen van de batterij?

Bijdrager
    Shmoo

Als het toch op de site van Apple staat dat het voor 209,- dan is dat natuurlijk de prijs van Apple – niet van alle resellertjes in het land. Die zijn niet van Apple dat zijn winkeliers die Apple producten mogen verkopen van Apple verder zijn het gewoon ondernemers zoals de bakker en de kruidenier Turkse avondwinkel op de hoek van de straat.

Ik zou gewoon eens contact opnemen met Apple zelf en vragen of je een afspraak kunt maken voor dag X in Brussels. Dat je er een dagje Brussels van maakt, ga je naar die lelijke glimmende bolletjes kijken of zoiets terwijl ze in de Apple Store je batterij vervangen voor 209,- want geen lelijke prijs is dacht ik zo.

Geen idee of ze dat meteen op één dag kunnen doen maar dat zou wel een oplossing zijn.

Bijdrager
    fnk

Naar een echte Apple store gaan voor zoiets. Als je geen Apple Care meer hebt zijn de Resellers niet de plek om te gaan.

Scherm laten vervangen in de apple store Amsterdam in mijn geval. Zondag gebracht zonder afspraak, volgende dag al klaar.

Scheelde een paar honderd euro, Retina uit 2012.

Bijdrager
    MabadosS

Ja, naar een echte Appel store gaan zou het beste zijn inderdaad. Alleen is er in België maar ééntje en dat is inderdaad Brussel.

Maar ik dacht dat die Premium resellers in opdracht van Apple werken (en dus ook die prijzen hanteren), want zelfs op de site van Apple (https://getsupport.apple.com/) verwijzen ze door naar Lab9 of Switch.

Ik zal dan waarschijnlijk naar Switch Oostende gaan, is iets dichter bij de deur en op hun site staat dat ze het voor 250 euro doen, dus nog steeds redelijk.

Bijdrager
    GoeieDag

Zoals in een ander draadje al naar voren kwam, blijkt dat de winkeliers, ook z.g. ‘Erkende Apple serviceproviders’ en ‘Apple Premium Service Providers’ hun eigen prijzen mogen hanteren, en deze zijn vaak hoger dan die van Apple zelf.

Bijdrager
    vwees

Wanneer je zelf een klein beetje technisch bent: Google op iFixit en let’s go!

Alleen wel belangrijk om te weten is dat je garantie dan weg valt, maar aangezien je aangeeft de MacBook uit 2013 komt is deze waarschijnlijk al vervallen

Bijdrager
    jash

Hoi MabadosS

ik heb dezelfde MBP, als Apple de revisie doet wordt je hele onderkant incl trackpad, toetsenbord speakers en behuizing vervangen omdat het een geheel en aan de accu verlijmd is aan de behuizing.

Ik heb het in jan 2016 onder apple care laten doen destijds maar dat was wel 413,96, gelukkig niets hoeven betalen….

Ik denk dat de verschillen in prijs komen door wat ze gaan vervangen… als je een deuk in je behuizing heb zitten of je toestenbord of trackpad doet het niet lekker meer , heb je daarna wel een heleboel winst….

grt en wijsheid toegewenst….

Artikelnummer
    Beschrijving
    Prijs                              Verschuldigd bedrag
    076-1401 Speaker Kit, Right and Left                               € 14,96                        € 0,00
    N661-6532 Top Case Assembly with Battery, Dutch    € 370,00                      € 0,00
    S1490LL/A  Arbeidskosten                                               € 29,00                        € 0,00
    Btw                                                                                                                            € 0,00
    Totaal                                                                                   € 413,96                       € 0,00

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.