5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    pch

MacBook doet vreemd

Sinds vandaag doet mijn MB erg vreemd: eerst was het al dat alle functie-toetsen doorelkaar waren, ik wilde dus het geluid harder zetten of het beeld lichter maken maar niets werkte normaal, en moest maar gokken welke knop welke functie was. Daarnaast was het zo dat er ineens hele vreemde zwarte kaders overal verschenen: dus om een lichtblauwe ronde OK-toets kwam daaromheen nog een zwart vierkant kader. ook in Mail verschijnen ineens allemaal zwarte kaders.
    Heb de MB al verschillende keren opnieuw opgestart, zelfs een nieuwe (grote) update gedaan, schijfcontrole gedaan en allemaal niets bijzonders. Clean My Mac gedaan maar hielp ook niet!
    Nu heb ik bij Systeemvoorkeuren-toetsenbord gelukkig de functie-toetsen weer goed gezet, geen idee hoe die in een keer verkeerd stonden ingesteld? Zwarte vierkante kaders zijn er nog steeds maar er is nu iets nog veel irritanters: een continue computerstem!!!! Wat ik ook doe, hij noemt alles hardop, zelfs nu met typen noemt hij alle letters hardop in het Engels…. Hoe zet ik dit in hemelsnaam uit???

Moderator
    unSOUND

Oftewel; even Appeltje F5 indrukken.

Bijdrager
    pch

Zie nu jullie reacties, het was me al gelukt na veel zoeken en uiteindelijk zag ik visuele hulpmiddelen etc. waar ik het idd kon uitvinken, maar cmd-F5 is natuurlijk veel makkelijker en sneller!!!
    Thanks!

Bijdrager
    Oppie

Nee joh, je had virus!

(http://www.onemorething.nl/community/topic/veel-terugkomende-topics -onderaan)

Overigens ben ik het absoluut niet eens met dat cmd-f5 sneller is; aangezien je geen idee had over wat het was, en je het toch zelf had geactiveerd, is het beter dat je ziet dat het een functie met een naam en een doel is. Appeltje-f5 zegt je helemaal niks, dus is geen oplossing!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.