9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wwstm

MB C2D vs. MBP CD, welke is beter?

hay,

zojuist gezien dat MBP CD voor prijs van een macbook te koop is bij A-Mac…

merk je het verschil CD of C2D goed?

zo ja als er verschil is is de MBP met CD dan beter dan MB met C2D???

bvd

Bijdrager
    macxx

Warmte is iig een groot verschil. Ik heb zelf een MB CD gehad die echt gigantisch heet werd en het schijnt dat MBP CD’s dat ook hebben. Maar ik denk dat een MBP CD het toch altijd wint van een MB C2D.

Bijdrager
    505
    ”macxx”

Maar ik denk dat een MBP CD het toch altijd wint van een MB C2D.

Zit wel veel snelheidsverschil in, 39% geloof ik.

Edit2: Een C2D MBP tegenover een CD MBP is tot 39% sneller.

Bijdrager
    cr41l

Wat betekent die CD?

Bijdrager
    505

Coreduo

Bijdrager
    cr41l

oja juist, stom vn mij:) sorry

Bijdrager
    jeroenimo

Tsjonge jonge jonge, het blijft nog steeds om de CPU snelheid gaan.

De Macbook Core2Duo en MacBook Pro CoreDuo zijn twee compleet verschillende machines, met twee doelgroepen.
    Wat vind je belangrijk moet je denken, en niet welke is sneller. de snelheid van een computer is echt niet alleen de CPU, die staat zowiezo 90% van de tijd te wachten totdat het RAM gegheugen (of nog erger de harde schijf!!) de data aanlevert. MENSEN MENSEN MENSEN neem nou van mij aan: van een snellere CPU word je computer maar marginaal sneller, echt te verwaarlozen sneller (lees je zult het verschil niet merken) Wat wel goed helpt is RAM geheugen in de computer stoppen, dat is al 20 keer sneller dan de harde schijf, want als het daar vanaf moet komen is het per definitie langzaam.

Ik denk dat je moet weten, dat jij er weinig van zult merken. Wat je wel gaat merken is dat de MacBook Pro een dedicated videokaart heeft, en dat is voor games echt een hele verbetering, maar goed nu heb ik het nog niet eens over het grotere (betere)scherm.

Het enige is dat de MacBook Pro CoreDuo gewoon een probleemkindje is geweest, dat is gewoon een feit.

Moderator
    Poezenbeest

HEAR HEAR!!!

Heb sinds 2002 een iBook met een topsnelheid van 800 MHz en 256 MB onder de kap… en nog steeds rent die rondjes om de moderne 2,5 GHz Windozen heen als het gaat om het bewerken van een simpel fotootje. Erger nog… de G4 Graphite (topsnelheid 350 MHz met 372 MB onder de kap) rent ook in (steeds minder) gevallen nog rondjes heen om een moderne PC.

Ik zou voor de MacBook gaan, als er dus al wordt gezegd dat de CooreDuo’s zorgenkindjes zijn. Truwens… waarom zouden ze een machine die Pro heet voor de prijs van een machine zonder Pro verkopen?

Bijdrager
    Elias01

haha, toevallig las ik je bericht, en mijn excuses maar wat je zojuist zei over die 800mhz vs 2500 “windhoos bak” is dikke onzin.

kijk enkele photoshop benchmarks er maar op na;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.