8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iJasper

MB Air i7 bij Niet-Apple shop?

Hoi, waarom is de nieuwe MacBook Air met i7 processor nergens te koop? Sites als Xando, Dixons en Mediamarkt hebben ze er niet tussen staan. Alleen op de Apple Site zelf, maar ik wil hem graag ophalen. En naar Amsterdam is te kostbaar qua reisafstand.

Bijdrager
    Rickje

Omdat het een zogenaamde CTO (Custom To Order) is. De standaard uitvoeringen staan op de websites overal. De aangepaste modellen kunnen die winkels ook wel leveren, alleen heb je dan vaak wel een levertijd van 1-3 weken, want zo een machine wordt speciaal voor jou met die i7 besteld. Daarnaast zou ik niet naar Amsterdam rijden als ik jou was, de Apple Store in Amsterdam is iets heel anders dan de website. Jij denkt dat als je gewoon een CTO wilt hebben je ‘m in Amsterdam kan halen, bij mijn weten is ook in Amsterdam geen CTO voorradig, mits besteld.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor je. De machine die jij wilt is over het algemeen gewoon niet voorradig, want hij mag pas worden besteld en hij wordt ook pas gemaakt als er een bestelling van is.

Bijdrager
    Niels

De levertijd van een CTO is (in dit geval) geen 1-3 weken, maar 1-3 werkdagen als je de MBA direct bij Apple besteld. Je kunt een CTO ook bij een APR laten bestellen, daar kan het inderdaad een aantal weken duren (vraag me niet waarom).

Bijdrager
    TheBigZ

Amac levert ze ook.
    http://www.a-mac.nl/mac/macbook-air

(Informeer naar de levertijd want ze hebben ze niet op voorraad.)

Bijdrager
    flyinghigh

Onlangs had ik dezelfde vraag en ik heb toen een email aan Dixons gestuurd. Ze kunnen de CTO modellen wel bestellen maar niet leveren via de website. Maar als je langs gaat in de winkel kun je het gewenste model gewoon bestellen.

Ik weet dat winkels als Dixons en Mycom op hun website vermelden dat ze standaard 3 jaar garantie zullen geven op de Macbook. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. In een Apple store kunnen ze na een jaar moeilijk gaan doen, omdat de garantie voorwaarden daar nog steeds vaag staan geformuleerd.

Bijdrager
    uhuburu

De mijne (nog de vorige versie, maar nog steeds lekker snel) besteld bij iCentre bij mij om de hoek. Na vier, vijf dagen opgehaald;)

Bijdrager
    TheBigZ
    flyinghigh op 23 juli 2013

Ik weet dat winkels als Dixons en Mycom op hun website vermelden dat ze standaard 3 jaar garantie zullen geven op de Macbook.

Goed punt.

Ook Amac geeft 3 jaar garantie: http://www.a-mac.nl/blog/3jaar-garantie/

Amac is de enige Apple Premium Reseller in Nederland die vanaf nu consumenten 3 jaar garantie* geeft bij de aankoop van een Mac, iPad of iPod. De nieuwe garantieregeling op deze Apple producten wordt toegepast in alle 22 Amac Stores en ook in de nieuwe Amac Webshop. Kopen bij Amac betekent vanaf nu dus 3 jaar lang zonder zorgen gebruik maken van je Mac, iPad of iPod.

Bijdrager
    Xcode

De niet-alledaagse configuraties komen direct vanuit de fabriek naar je toe, vandaar de lange levertijd. APR’s zoals Dixons en Xando, kopen daarom de standaard modellen in omdat dit voor de meeste mensen al voldoende keus biedt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.