4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    arneblk

Maya hotkeys osx

Maya voor de pc maakt gebruik van hotkeys in combinatie met liefst 3(!) muisknopppen…
    Hoe zit dat op de mac?
    Wat zijn daar de muis/toetscombinaties?
    Kan iemand me helpen aan een lijsje, of een link, of de juiste zoekterm voor google
    (maakt me niet uit, alle hulp is welkom:D )

Alvast bedankt.

Ben je een Maya pro, of ben je goed bekend met de osx versie van het programma?
    Laat het me weten….

Bijdrager
    klaus

die zijn voor zover ik weet volledig hetzelfde. alt en ctrl heb je beide op mac en pc, en voor de rest is er niets anders die je op een platform niet zou hebben.

Bijdrager
    draaischaap

Ik meende gelezen te hebben dat Alias ook voor de Mac een 3-knops muis (== 2-knops muis met scrollwheel) een aanrader vind (noodzakelijk?). En ik vind een 2-knops muis muis met scroll-wheel eigenlijk sowieso wel onmisbaar, ook in andere programma’s/finder.

Ik werk professioneel met 3D Studio Max sinds versie 2, en wil eigenlijk Maya erbij leren. Al ontbreekt de motivatie een beetje, omdat ik in Max 4x zo snel werk als in Maya. Maar dat komt weer door mijn handigheid met Max / onkunde met Maya…

Bijdrager
    klaus

het is natuurlijk mogelijk om zonder 3knops muis (3de knop is eigenlijk je scroll wheel indrukken) te werken, maar het beperkt wel je bewegingsvrijheid in je viewports.

pannen, zoomen, orbiten rond je object gaat allemaal supersnel als je een 3knops muis hebt. Daarbij kan je values gaan veranderen door te scrollen, speciale selecties maken met je MMB (middle mouse button)

etc.

Alleen heb ik het nadeel een ms muis te gebruiken, en de intellipoint software schakelt dan mijn pan-functie in maya uit. En die kan ik in geen enkele stand terugkrijgen. Nu heb ik usb overdrive geinstalleerd en lukt het me wel.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.