5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    vikking

Maya 3D Mental Ray render error.

Wanneer ik iets probeer te renderen in Maya 3D met Mental Ray, krijg ik deze error:

// Error: (Mayatomr.Export) : mental ray startup failed with errors //
    // Info (Mayatomr): Aborted //
    // Error: (mental ray) : /Applications/Maya.app/Contents/mentalray/lib/mayahair.so: load failed, //
    // Error: (mental ray) : /Applications/Maya.app/Contents/mentalray/lib/mi_openexr.so: load failed, //
    // Error: (mental ray) : /Applications/Maya.app/Contents/mentalray/lib/paint.so: load failed, //
    // Error: (mental ray) : /Applications/Maya.app/Contents/mentalray/lib/subsurface.so: load failed, //
    // Error: (mental ray) : /Applications/Maya.app/Contents/mentalray/lib/contour.so: load failed, //
    // Error: (mental ray) : /Applications/Maya.app/Contents/mentalray/lib/mayabase.so: load failed, //
    // Error: (mental ray) : /Applications/Maya.app/Contents/mentalray/lib/physics.so: load failed, //
    // Error: (mental ray) : /Applications/Maya.app/Contents/mentalray/lib/base.so: load failed, //

Zou iemand mij kunnen helpen?

Bijdrager
    mr.greenish

Nog nooit gezien.. Hij kan mentalray niet laden.Mentalray zit in het maya app verweven.
    Misschien mentalray even aan en uit zetten?
    Of misschien even opnieuw installeren..

Succes!

:mrgreen: :mrgreen:

Bijdrager
    vikking

Hoe zet ik mental ray dan uit en weer aan? Sorry, ik ben nogal een Maya n00b:P

Bijdrager
    mr.greenish

Als je kijkt bij in menu window / settings preferences / plugin manager.
    Daar kan je mayatomr.bundle aan vinken. Het gebuurt wel eens dat je hem aan vinken als auto load maar dat die dan toch als je maya opnieuw opstart toch uit staat.
    Je kan makkelijk zien of die aanstaat door op op bij het render settings te klikken en als je daar geen mental ray bij ziet staan dan is die uit:)

Succes

:mrgreen:

Bijdrager
    vikking

Werkt nog steeds niet… Ik zal maya straks eens opnieuw installeren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.