8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    merijn

Maxtor interne HD

Ik heb een G5 2.7GHz DP en zou daar graag een extra interne HD in willen plaatsen voor audio en video.

Nu kan ik een Maxtor DiamondMax 11 500GB 7200RPM S-ATA-II 16MB aanschaffen.
    Is deze geschikt voor mijn G5 en voldoende voor audio en video?

Bijdrager
    vanWoods

Ik heb slechte ervaringen met Maxtor schijven! Ik heb al 3 keer een gecrashte schijf uit een computer gehaald en 3 keer betrof het een Maxtor!!

Ik koop zelf het liefste een Western Digital of een Seagate.

Kijk hier eens:

http://www.hardeschijven.com/

Bijdrager
    Mr Macintosh
    ”merijn”

Maxtor DiamondMax 11 500GB 7200RPM S-ATA-II 16MB aanschaffen.
    Is deze geschikt voor mijn G5 en voldoende voor audio en video?

Nou… Dat denk ik toch wel. Dit zijn echt sneller schijven. Ideaal voor audio en video en zeker geschikt voor je G5:wink:

Over de kwaliteit weet ik niet zo heel veel te vertellen, maar ik heb geen slechte ervaringen met Maxtors. Kijk anders eens in deze topic.

Bijdrager
    Esquare
    ”vanWoods”

Ik koop zelf het liefste een Western Digital of een Seagate.

Let er dan wel op dat sommige WD-schijven niet met de G5 werken! Kijk voor gebruikerservaringen dus vooral even bij xlr8yourmac.

Bijdrager
    vanWoods
    ”Esquare”

Let er dan wel op dat sommige WD-schijven niet met de G5 werken! Kijk voor gebruikerservaringen dus vooral even bij.

Dat wist ik niet, het is alleen mijn ervaring met interne Maxtor schijven. Ik ben er niet weg van en in mijn omgeving hoor ik ook vaak slechts nieuws erover.

Bijdrager
    TonE

Dat wist ik niet, het is alleen mijn ervaring met interne Maxtor schijven. Ik ben er niet weg van en in mijn omgeving hoor ik ook vaak slechts nieuws erover.

Ditto, 2x achtereen DiamondMax gecrasht en onder garantie vervangen. Daarna laten vervangen door een Seagate en geen enkel probleem meer.

Bijdrager
    macha

Neem geen maxtor 300 gb! Niet betrouwbaar. En soms te langzaam voor video.
    Ik heb er 2 en beiden functioneren minder dan de western digital 320. Die is sneller, maakt minder lawaai en geen fatale crashes.

Bijdrager
    Torz

De Maxtor 250 (die in de lacie D2 zit ) daar zijn ook slechte ervaringen mee. Maar het betreft hier wel een oudere serie. Ik zou gaan voor Seagate,Westerndigital.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.