5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    BearPig

Maximum snelheid Airport Express?

Ik vraag me dit al sinds ik 20 Mbit/s internet heb (UPC/Chello Extreme) af:

Met een ethernetkabel haal ik 18 Mbit/s, maar met de Airport Express maar 13 Mbit/s, ook als ik er vlak naast zit (en alle streepjes vol). Terwijl het toch een 54 Mbit/s router is (wat volgens Wikipedia een netto snelheid van 24,7 Mbit/s zou moeten halen).

Mijn instelling is 100 Mbps half duplex zoals door chello voorgeschreven (full duplex of automatisch geeft trouwens hetzelfde resultaat). Ik heb ook al verschillende kanalen geprobeerd.

Zijn er gebruikers die wel boven de 13 Mbit/s met een Airport Express uit komen? En hebben jullie tips om de snelheid te verhogen?

Moderator
    unSOUND

Beste is om eerst te kijken of er storingen in de omgeving zijn… Bijvoorbeeld een draadloze router bij de buren die op hetzelfde kanaal zend… Met programma’s als iStumbler kun je zien welke kanalen bij jou in de buurt gebruikt worden… zorg dan dat jouw Airport een ander kanaal gebruikt, dat kan al een hoop schelen.

Ook WEP en WPA beveiliging vertragen het signaal… Ik gebruik zelf alleen de MAC-adres filtering, en geen WEP of WPA…

Bijdrager
    Vesper

Krijg je dit resultaat ook als je de beveiliging van je router uitschakelt? De encryptie van gegevens zorgt namelijk voor een sterke vertraging in gegevensoverdracht.

Bijdrager
    BearPig

Met of zonder beveiliging maakt bij mij niets uit. Zijn er gebruikers van een Airport Express die wel boven de 13 Mbit/s komen, en zo ja, hoe snel?

Bijdrager
    MCNONAMUS

Ik haal wel de volle snelheid (Planet_ maar die zakt in, of beter schommelt.
    Mijn Asus (die ik nog gebruik zolang VPN niet werkt op AE geeft gewoon een constante snelheid.

Ik ben dus ontevreden over 2 aspecten van AE:
    – VPN ondersteuning werkt (nog) niet goed.
    – Schommelende snelheid

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.