2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Maximum schijfgrootte voor Medion HDDrive 2 Go?

Gisteren heb ik van iemand een Medion HDDrive 2 Go Ultra Speed externe schijf gekregen — zo’n apparaat:

Hiervan is de harde schijf kapotgegaan (bij aanzetten geeft hij een zoemend geluid, tikt een tijdje, doet dan niks meer, en verschijnt ook niet in de Finder of Schijfhulpprogramma, dus de conclusie is duidelijk). De rest is nog in orde, want met een andere schijf erin doet hij het keurig.

Mijn vraag is dan nu of iemand hier weet of er een maximumafmeting is aan de harde schijf die in deze behuizing kan? Ik zit te denken er een schijf van 3 of 4 TB in te doen, maar wil liever niet na aankoop tot de ontdekking komen dat de elektronica maar tot bijvoorbeeld 1 of 2 TB ondersteunt.

Verder: zijn er ook goedkope adapters voor Thunderbolt-naar-eSata? Als ik er even snel naar zocht kwam ik er alleen tegen van grofweg €80–120, en dat is me toch wel erg gortig als USB3-naar-eSata ongeveer een tiende daarvan kost. (De reden dat ik liever Thunderbolt zou hebben is omdat ik een vrije Thunderbolt-poort op m’n iMac heb waarvan ik vermoed dat er nooit iets ingeplugd gaat worden, terwijl ik de ene vrije USB3-poort wel regelmatig nodig heb.)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Goed, ondertussen ben ik er dus achter dat een schijf van 3 TB niet werkt: die wordt als eentje van maar zo’n 800 GB herkend:( Dit blijkt een bekend probleem te zijn (niet alleen onder OS X), maar geen van de oplossingen die ik vond werkten ook — vandaag of morgen kan die schijf dus terug naar de winkel …

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.