6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

Maximale vensterhoogte (minus dock) / Dock hoogte handmatig instellen?

Hey guys,

Laten we wel wezen, dit is een klein stukje mierenneuken, waar het nu over gaat. Toch geeft het enige user-satisfaction en aangezien ik het gevoel heb dat het kan, ben ik opzoek naar de oplossing!

Ieder gemaximaliseerd venster (bij een niet verborgen dock) is zo groot als het scherm, minus de hoogte van de dock. Verander het formaat van de dock en verander alsmede het maximale formaat van ieder venster. Echter, ik wil handmatig kunnen bepalen wat de maximale venstergrootte is, onafhankelijk van het formaat van de dock.

Twee opties zie ik hier: 1) Instellen van maximaal formaat van ieder venster, 2) hoogte dock aanpassen, onafhankelijk van het totale formaat van de dock.

Uit eindelijk is het doel meer ‘witruimte’ tussen een venster en het dock te verkrijgen.

Om een beter beeld te krijgen, hier twee kleine screenshots:)

p.s. Simpelweg ieder venster resizen is geen optie.

Bijdrager
    computer space

Meeste programma’s kennen templates die de standaard schermgrootte bevatten. Die aanpassen, en alle documenten van dat programma hebben die maat.

Bijdrager
    Vilscon
    computer op 24 januari 2014

Meeste programma’s kennen templates die de standaard schermgrootte bevatten. Die aanpassen, en alle documenten van dat programma hebben die maat.

Is helaas geen optie, omdat het een systemwide oplossing moet zijn, niks uitgezonderd. Toch bedankt!

Bijdrager
    Le Big Mac

Misschien is Divvy iets voor je.

Bijdrager
    Niels

Er zijn een aantal programma die naast hij hoofdfuncties hier de mogelijkheid voor geven. Ik zit nu niet op m’n Mac en weer ze niet uit m’n hoofd, maar zal ze straks even hier neerzetten.

Bijdrager
    Vilscon
    Le op 25 januari 2014

Misschien is Divvy iets voor je.

Ik kende Divvy al en in het eerste opzicht was dit niet wat ik wilde, totdat ik in de settings ging kijken en het onderdeel ‘margin’ tegen kwam. Bottom margin ingesteld en precies wat ik wil! Nu nog een keyshortcut/Slepen tegen rand van scherm (zoals Windows 7) instellen en ik ben helemaal tevreden.

Thanks!

Edit: Gevonden. Top! =D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.