7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ron Stijnen

Maximale snelheid internet op mbp

1) Ik gebruik een mbp uit mid. 2014, en heb deze via een Thunderbolt to ethernet adapter aan de kpn experiabox verbonden.
    Volgens mijn abonnement kan ik snelheden halen van 50up/50down. Deze haal ik niet. Ik krijg max 6,03MB/s download.

Zijn er misschien andere instellingen op mijn mbp nodig?

2) Ook heb ik Airport netwerk aangemaakt te beginnen met:
    experiabox kpn – met kabel naar AP express (DHCP en brugmodus) deze connect met Apple TV – dan een AP extreme (DHCP en breid netwerk draadloos uit). in deze opstelling haal ik draadloos een max van 6MB/s

Kan ik ook deze snelheden hoger krijgen?

graag tips.

mvg Ron

Bijdrager
    r.heijma

Volgens mij haal je bits en bytes door elkaar. Het scheelt namelijk een factor 8.

Bijdrager
    Buzz

Als je provider zegt dat je verbinding 50 Mbit/s (=50/8= 6.25 MByte/s) aankan, en je browser zegt dat je 6 MByte/s haalt, dan werkt het al uitstekend volgens mij.

Bijdrager
    SMTR

Jep, je internetprovider adverteert altijd met snelheden in Mbps, maar als jij je downloadsnelheid gaat testen krijg je dit meestal in MBps.

50/8=6,25

Klopt dus precies.

Moderator
    Mac Daddy

http://www.speedtest.net/ geeft altijd netjes bits weer. Draai die eens en je zal zien dat het 50Mbit is. Omgerekend inderdaad rond de 6MByte.

Bijdrager
    Ron Stijnen

Heren, merci voor jullie snelle reacties!!!!

Het wordt tijd dat mijn 101 kennis wordt geüpdatet!
    nogmaals merci !!

Bijdrager
    iep

In dat geval…handige vuistregel (gaat dus niet altijd op): in de wereld van de datacommunicatie is het vrijwel altijd bits wat ze bedoelen, nooit Bytes. Bytes is voor dataopslag (lees: bestanden op je schijf).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.