9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    RiFF

Maximale resolutie video out van (oude) MBP

Hi allen,

Ik heb een 15″ MBP (vorige generatie) en ik wil graag een nieuwe TFT monitor kopen voor grote audio projecten. Spaart me de aanschaf van een iMac;-)

Wat is de maximale resolutie die de video out van deze oudere MBP ‘aankan’? Anders zit ik dadelijk met een veel te groot scherm dat niet optimaal benut wordt:-)

Ik heb even gegoogled maar ik kan niet echt iets vinden, alles gaat nu over de nieuwe generatie MBPs. Of is deze resolutie ongewijzigd?

Groeten!

Bijdrager
    8lux

2560×1600 gaat zeker lukken

Bijdrager
    nookie

Systeemvoorkeuren – Beeldschermen – Resoluties.
    Helemaal naar beneden in het lijstje en je ziet de uiterste resolutie staan.

Bijdrager
    Oortjes
    ”nookie”

Is dat niet de resolutie die de monitor aan kan? er kan namelijk een verschil zitten tussen de resolutie van de monitor en wat de videocard aan kan. Vaak kan de videocard wel een hoge resolutie aan maar dan wordt de beeldopbouw wel trager.

Bijdrager
    julesp
    ”Oortjes”
    ”nookie”

Is dat niet de resolutie die de monitor aan kan? er kan namelijk een verschil zitten tussen de resolutie van de monitor en wat de videocard aan kan. Vaak kan de videocard wel een hoge resolutie aan maar dan wordt de beeldopbouw wel trager.

Klopt, dit is wat de monitor aan kan.

Bijdrager
    iNsane

Met een MBP kun je in ieder geval een 30″ cinema display aansturen, welke een maximale resolutie heeft van 2560 x 1600.

Bijdrager
    trabant

http://www.mactracker.ca

in die mactracker jouw Bookje opzoeken en in de tap graphics staat onderaan ook de resolutie van de externe monitor. Die is in elk geval een stuk groter dan het eigen scherm.

Bijdrager
    RiFF

Top, thanks voor de reacties!

Bijdrager
    RiFF

Nog een tweede vraagje:

Heeft iemand ervaringen met het gebruiken van de zgn clamshell mode via Boot Camp? Werkt dat (goed)?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.