13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Q4

Maximale grootte Lege schijfkopie met 256 bits AES beveiliging

Ik wil graag een 2 TB beveiligd (256 AES) diskimage aanmaken met schijfhulpprogramma.
    Ik krijg echter steeds een -28 foutmelding.

Ligt dit aan de grootte?

Bijdrager
    GoeieDag

2 TB? Heb je die ruimte wel op je schijf?

Bijdrager
    koen

Heb je al eens gezocht op die foutmelding?

Bijdrager
    Q4

De ruimte is er op de schijf en als ik zoek op error -28 mac os x disc util, krijg ik als eerste hit Zalando.
    Maar ook als ik verder in zoekresultaten kijk of verder dan de eerste pagina, zie ik geen antwoord wat me helpt helaas,
    Vandaar de vraag hier

Bijdrager
    Baco66

Q4,
    dit is wat ik tegenkom, wellicht kun je er iets mee.

List Of Mac OS X Error Codes

Moderator
    Night

error -28 notOpenErr: Couldn’t rdwrctlsts cause driver not opened

Error -28 is een vrij algemene foutmelding. Er vanuitgaande dat je 4TB vrije schijfruimte hebt (2 voor de disk image en 2 voor de temp-file)
    Heb je verder nog problemen met je Mac en/of je (hard)disk? Heb je de standaard troubleshoot stappen al doorlopen, om je disk en OSX installatie in optimale staat te brengen? Ontstaat het probleem ook in Safe Mode?

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    GoeieDag

Als ik een DMG probeer te maken die groter is dan de beschikbare ruimte, dan krijg ik een -28 error code, dus mij lijkt het wel duidelijk.
    Misschien even de letterlijke tekst hier neerzetten, of beter: een schermafbeelding. Is vaak verhelderend.

Maar ook: een 2 TB DMG, wat moet je ermee?
    Codeer dan simpelweg de HD, of een partitie op de HD.

Bijdrager
    Maurits

Een paar tips:
    -Schijfhulp programma is soms slordig met waar het de image wil bewaren; b.v. als je een image van een folder maakt, wil hij de image IN dezelfde folder bewaren (wat niet goed gaat).
    -Heb je dubbel gechecked of the image wel op de juiste plaats gemaakt wordt (waar voldoende vrije ruimte is)
    -Ik mag hopen dat je een sparseimage of sparsebundle maakt?
    -Probeer eens eerst een kleinere sparsebundle te maken, en die dan te vergroten.
    -Is de schijf waar je de image wil maken wel macOS geformatteerd?

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  Maurits.

Bijdrager
    Q4

De schijfruimte die ik probeer te maken is kleiner dan de externe HD waar hij op moet.

Situatie is als volgt.

Door de jaren heen veel Macs gehad, van een LC in 1991 tot aan huidige iMac en daar tussenin nog 8 andere Macs. Steeds bij een nieuwe Mac alle persoonlijke data (waaronder muziek, foto’s en video’s) op externe HDtjes gesleept. Inmiddels 15 schijven verder met allerlei backups op media variërend van SCSI tot FireWire tot USB.
    Uiteindelijk alles deze week verzameld op 1 externe HD van 4TB.
    Zaken wat opgeschoond en ongeveer 2TB overgehouden.

Nu wil ik van die 2 TB op een andere externe schijf een discimage maken met encryptie wat ik weer buitenshuis ga bewaren, daarom de encryptie.

Nu lijk ik het ondervangen te hebben door niet een leeg image te maken en daarin alles te kopiëren, maar een image te maken van een “map” (wat de externe HD is waarop alles staat verzameld en enigszins is opgeschoond).
    Sinds vannacht is de oude iMac (2013 model) daarmee bezig, maar lijkt nog minimaal 24-48 uur te gaan duren.

Nu stond er bij 256 AES ook bij: veiliger maar trager, maar zoooo traag…
    Beide schijven zijn MacOS geformatteerd.

En fin; we wachten af. Dank voor de input allen.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  Q4.

Bijdrager
    GoeieDag
    Q4 op 22 oktober 2017

…wat ik weer buitenshuis ga bewaren, daarom de encryptie.

Dat zeg ik al eerder: formatteer de HD in Schijfhulpprogramma
    als ‘Mac OS Uitgebreid (journaled, gecodeerd).

Waarom moeilijk doen als het ook simpel kan?

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Q4

Oeps, dat zou idd wel eens veel beter kunnen zijn. Kun je dan ook encryptie kiezen (voordat ik het uitzet)?

Bijdrager
    GoeieDag

Gecodeerd is ‘encryptie’; het is een functie van FileVault op een externe schijf met XTS-AES 128 encryption.

Bijdrager
    Q4

(y)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.