4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Paarlemoer

Maximaal geheugen in MacBook Pro (early 2008) ?

Hallo,

Ik heb al op internet rond lopen neuzen en ook dit forum bekeken maar kan het antwoord (nog) niet vinden vandaar even de vraag hier.

Ik wil mijn MBP upgraden qua memory – er zit nu 2 GB in – en heb via het programma MacTracker begrepen dat er maximaal 6 GB (Actual) en 4 GB (Apple) in kan.

Mijn vraag is: wat betekent dit precies en dan met name actual en apple. Interpreteer ik het goed als ik zeg er kan 6 GB in en dat wordt dan ook ondersteund en herkend door mijn MBP of kan er maar volgens apple richtlijnen max 4 GB in.

Hoor graag even zodat ik binnenkort het geheugen (4 GB of 6 GB) kan bestellen – heb al via de Unsound sticky begrepen hoe het beste eea te doen.

Alvast bedankt voor de reactie.

Bijdrager
    iDuck
    Bijdrager
    Paarlemoer

@Iduck

Thanks voor je reactie, gaat precies over mijn vraag en volgens mij het artikel lezende kan er inderdaad 6 GB in, begrijp alleen dat stuk over dat de MBP dan trager wordt niet.
    Ik ging (ga) ervan uit hoe meer geheugen hoe sneller of heb ik het dan bij het verkeerde eind?

Bijdrager
    iDuck

Ik zat met dezelfde vraag vandaar :)

Dat 8GB vertraagd verhaal… , ik denk dat het zoiets is als een 32bits applicatie in één keer zijn maximale 4GB pakt er iets niet lekker loopt met de verdeling van de overige 4GB…:?

Heb geen ervaring met 6GB trouwens, 4GB is voldoende voor mijn toepassingen op de MBP.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.