8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    macbookvo

Max OS X kan niet op uw computer worden geinstalleerd.

Beste mensen,

Ik heb een aantal dagen geleden mijn MacBook Pro onjuist afgesloten en toen wou hij niet meer aan! Hij bleef bij het aanzetten hangen op het witte scherm met het Apple logo en een ronddraaiend cirkeltje. Toen heb ik gebeld naar de Apple Service en die adviseerde mij tijdens het aanzetten de toetsen combinatie:

P+R+Alt+Cmd (dit heb ik gedaan, maar er veranderde niets)
    Vervolgens moest ik de combinatie
    Cmd+R doen, om Lion opnieuw te instaleren.

Vervolgens heb ik via mijn Apple ID lion opnieuw gedownload en toen begon de installatie. Tot mijn spijt krijg ik nu de foutmelding “Max OS X kan niet op uw computer worden geinstalleerd, omdat de schijf “Macintosh HD” beschadigd is en niet kan worden hersteld”. Dit klinkt vrij definitief in mijn oren.

Is er nog iets wat ik kan doen? Hebben jullie tips, dan hoor ik het graag!!

Groeten,

Jan

Bijdrager
    GeertGB

Wat je nog kunt proberen is met behulp van Disk Utility je schijf repareren. Het zou kunnen dat het een sw probleem is, maar als het aan de hw ligt helpt dit natuurlijk niet.

In het laatste geval zal er wellicht een nieuwe hd in moeten en hoop ik voor je dat je een backup gemaakt hebt, maar dat spreekt vanzelf natuurlijk.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    GeertGB op 14 september 2012

Wat je nog kunt proberen is met behulp van Disk Utility je schijf repareren. Het zou kunnen dat het een sw probleem is, maar als het aan de hw ligt helpt dit natuurlijk niet.

Inderdaad. Je kan Disk Utility (Schijfhulpprogramma) starten door op te starten in de recovery modus (CMD+R of Option en Recovery Partition selecteren), je taal te kiezen, naar het Utilities (Hulpprogramma’s) menu te gaan en Disk Utility (Schijfhulpprogramma) te openen. Je kiest dan je harde schijf en klikt op Repair Disk (Herstel Schijf). Misschien is het een beter idee om hiervoor vanaf de OS X DVD te starten.

Bijdrager
    tarun

P+R+Alt+Cmd moet je tijdens het opstarten ingehouden houden tot de computer voor een tweede keer herstart. Heb je dat gedaan?

Wat je ook kan proberen is opstarten in Safe Mode: shift ingedrukt houden tijdens het opstarten. Als je kan inloggen weer gewoon herstarten en alles zou goed moeten zijn.

Lukt dat allemaal niet dan in Schijfhulpprogramma (ook te benaderen via de herinstallatieschijf van Lion.

Bijdrager
    macbookvo

Schijfcontrole gedaan. Er zitten inderdaad fouten op. Helaas kan ik de schijf niet herstellen. Ik moet nu een reservekopie maken, de schijf formateren, en dan de bestanden van de reservekopie terugzetten. Is dit makkelijk te doen voor een leek? Ik ben geen complete onbenul, maar ook geen computergenie. Zo, ja, zou iemand me de stappen kunnen uitleggen? Heel veel dank!

Inactief
    Anoniem

Heb je al een back up, bv via Time Machine?

Bijdrager
    Hansi2124
    macbookvo op 14 september 2012

Schijfcontrole gedaan. Er zitten inderdaad fouten op. Helaas kan ik de schijf niet herstellen.

Als je met command – R bent opgestart en daarna de Schijfcontrole hebt gedaan, kan je het toch wél herstellen?

Bijdrager
    Ir.Bob

Nee hoor Hansi, ook als je in de recovery mode bent gestart kan het schijfhulpprogramma niet zomaar alles herstellen. Formatteren is dan enige optie en als dat niet meer werkt rest alleen een nieuwe schijf erin zetten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.