5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Tuon Rea

max grootte afbeelding in dreamweaver?

is er een max grootte van een afbeelding in dw? ik bouw een eenvoudige portfolio site: frame boven bijschrift, onder bv een aantal spreads uit een magazine; deze zet ik allemaal naast elkaar. alleen als ik boven een x aantal (+-8000pix) kom, wordt de afbeelding (in dw) als een grijs vlak met een kruis erdoorheen weergegeven. maak ik de afbeelding iets kleiner (in ps of door iets te schalen in dw) dan wordt de afbeelding wel weer weergegeven!? is dit aan te passen?

bvd

Bijdrager
    Nietzman

Even uit nieuwschierigheid hoor: waarom zou je in hemelsnaam zulke grote prenten op een website willen tonen?

Bijdrager
    freshface

Ik denk dat dreamweaver het niet aankan om met zo een brede documenten te werken.
    Vandaar die grijze kaders.

Bijdrager
    J.C.

Mee eens, als je met veel afbeeldingen werkt in dreamweaver, is de opbouw van de pagina ook langer als je aan het scrollen bent, daarom laat hij het waarschijnlijk weg dat je er gewoon mee kan werken =P

Bijdrager
    aerosoul

Hij zet het vast gewoon uit, vanwege het sneller kunnen werken. Maar inderdaad waarom zou je ingodsnaam grote platen willen dan bijvoorbeeld max 1000 px breedt (tenzij het high res foto’s zijn die je apart inlaad, dus niet met meerdere tegelijk op ’n pagina)

Tip voor web: hou alles zo klein mogelijk met zo weinig mogelijk kleuren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.