6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ethiron

max 3 externe schijven tegelijk actief?

Beste lezers,

Ik heb de volgende setup van externe harde schijven, alle 4 direct achterin mijn iMac mid 2011 instapmodel geprikt

– Alpha (1tb) verbonden via firewire800
    – Bravo (500gb) verbonden via usb 2.0
    – Charlie (2tb) verbonden via usb 2.0
    – Delta (2tb) (time machine) verbonden via usb. 2.0

Op Bravo na hebben zij allemaal een externe voeding.

Nu is het volgende het probleem:

Ik kan geen vier schijven tegelijk actief hebben.. Als ik bijvoorbeeld mijn iMac opstart, wordt Alpha áltijd gemount, daar geen problemen mee.

Vervolgens worden er van de overgebleven schijven maar 2 gemount, en dit is elke keer willekeurig. De ene keer wordt Bravo en Delta gemount, de andere keer weer Bravo en Charlie.

Wanneer ik vervolgens in Schijfbeheer de 4e schijf ook ‘activeer’ (dat kan omdat hij natuurlijk wel aangesloten is) en ik ga terug naar de Finder, zie ik dat de ge-activeerde schijf nu zichtbaar is, maar dan is een andere willekeurige USB schijf weer gede-activeerd. zucht.

Ik wil wel screens posten, maar ben nu op mijn werk dus dat gaat niet lukken.

Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    Ethiron

Niemand een idee mede OMT’ers?

Bijdrager
    cids

Misschien goed om de schijven te controleren en evt te repareren via Disk Utility

Bijdrager
    Ethiron

Dat is vorige week nog gebeurd en net weer gechecked, alle schijven geven aan dat zij in orde zijn.

Ook geen reden om te repareren dus.

Bijdrager
    Ethiron

Misschien komt het omdat schijf Bravo in plaats van een externe voeding, 2 usb stekkertjes heeft om zo zijn stroom van de mac te halen.

Kan het zijn dat de mac dit niet zo leuk vind en er daarom eentje uitklapt, om schijf Bravo van genoeg stroom te voorzien?

Iemand die dit kan onderbouwen / tegenspreken?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Hebben de schijven B t/m D FireFire-aansluitingen of alleen USB? Want als ze FireWire hebben kun je ze doorlussen (aangenomen dat ze twéé zulke aansluitingen hebben, natuurlijk) om te kijken of dat het probleem oplost. Als het dat doet weet je dat het aan de USB ligt, anders aan het besturingssysteem of aan de schijven zelf. Dat eerste lijkt me onwaarschijnlijk — ik geloof niet dat er een limiet is aan het aantal schijven dat je aan een Unix-systeem kunt hangen (aha: er is geen limiet daaraan volgens Apple).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.