7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    hasseltse huzaar

mavericks ,vindt internet niet en klok staat stil

sinds Maverick geinstalleerd is hebben we het volgende fenomeen.
    Als we even niet (paar minuten) niet aan de Mac zitten en op de muis klikken als we weer verder willen geeft hij aan “U bent niet verbonden met het internet” en de klok is blijven steken op de tijd waarop we gestopt zijn
    Door op safari te klikken “wordt de Mac weer wakker” en springt de klok oo weer op de goede tijd
    Hebben anderen dit “probleem” ook en wat is er aan te doen?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hier een soortgelijk topic. Maar de TS verteld er niet bij of hij ook met 10.9 werkt. Indien ja, dan is het probleem misschien daar aan gerelateerd.

Wat je bij dit soort vage problemen in ieder geval altijd kunt doen is een safe-boot uitvoeren en daarna opnieuw normaal opstarten.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

hallo
    ik werk met 10.91
    zit daar de “fout”?

Bijdrager
    koen

Heb je een externe schijf oid aangesloten? Ik heb het ook wel eens dat mijn iMac niet meteen wakker wordt, en het lijkt er soms op dat dat de iMac pas weer werkt wanneer de externe schijf actief wordt.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ja dat kloptSoms hoor ik eerst het geratel van de externe HD maar waarom washet dan niet toen Mavericks niet was geĂ¯nstalleerd?

Bijdrager
    koen

Geen idee:)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als een Mac uit de sluimerstand komt behoor je ten alle tijden direct te kunnen internetten. Internet zelf sluimert nooit. Wat wel kan sluimeren is een (externe) drive en dan zie je even de strandbal cursor verschijnen. Maar op dat moment heb je gewoon internet. Als je wilt weten of je internet verbinding daadwerkelijk weg valt installeer dan b.v. even dit programma. In de menubalk kun je dan de status van je verbinding zien op het moment dat de Mac uit de sluimer zou moeten komen.

Dat overigens je klok stil lijkt te staan duidt op een dieper probleem. De klok staat waarschijnlijk niet echt stil, maar wat er gebeurt, is dat de uitvoer naar het scherm stagneert en pas na een bepaalde handeling hervat wordt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.