11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Mavericks traag?

De “backup” van Time Machine (35 Gb duurt ruim 1,5 uur…… volgens mij wel erg lang.
    De externe schijf voor TM zit rechtstreeks aan de iMac i7
    Van de gegevens in Activiteiten weergave word ik ook niks wijzer.

Iemand een idee?

Bijdrager
    TBITW

Hoe is de schijf aangesloten? Via USB? Is dit dan usb 2.0 of 3.0?

Bijdrager
    Haike

Was het je eerste back-up? Die duurt sowieso langer dan de rest erna.

Bijdrager
    OMT-fan

Aangesloten via USB 2 en het is de “zoveelste” backup.

Zeggen de afbeelding van de Activiteiten weergave nog iets?

Bijdrager
    Buzz

Nee, activiteitenweergave zegt hier niets. En het heeft ook niets met Mavericks of traagheid te maken.

35 GB is gewoon behoorlijk wat en dat duurt inderdaad even via USB 2. Heb je een hoop data verplaatst of veranderd, of heb je een externe schijf met data aangesloten die nog niet eerder in de backup is meegenomen? Geef het dan de tijd. Je kan gewoon doorwerken, of de computer een tijdje aan laten staan als je hem niet gebruikt (bijvoorbeeld ’s nachts). Als je aan het werk bent dan kan het maken van de backup ook wat langer duren dan het kopieren van dezelfde hoeveelheid data normaal duurt, omdat Time Machine dan een lagere prioriteit heeft en tijd nodig heeft om te bedenken wat er wel en niet gebackupped moet worden. Normaal gesproken is een uurlijkse backup, dus na de eerste keer, of de eerste keer nadat je een nieuwe schijf hebt aangekoppeld, een stuk kleiner dan 35 GB en duurt het niet langer dan een paar minuten. Over het algemeen merk je er niks van, en dat is ook de bedoeling.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Bij het maken van de eerste back-up (±450 GB) duurde dat bij mij in ieder geval lang genoeg om het te laten lopen als ik op bed lag. Dus 1,5 uur lijkt mij niet overdreven lang. Bovendien maakt het een hoop uit of je 35 GB hebt bestaande uit 10 bestanden of 35 GB bestaande uit 100 bestanden. Hoe meer bestanden hoe vaker de HD moet bewegen naar een andere track.

Bijdrager
    Beech

Waar bestaat die 35 GB uit ? Is dat het resultaat van wekenlang werken en dan een backup ? Of heb je even een iPhoto Library verplaatst ? Of een video gemaakt met iMovie ?

Bijdrager
    TheBigZ

35 GB = 35000 MB. Met een snelheid van 10 MB/s ben je dan een uur bezig.
    10 MB/s is weliswaar langzaam maar niet ongebruikelijk voor Time Machine via USB 2.0.
    Even geduld hebben dus.

Bijdrager
    OMT-fan

Heb de indruk dat het (veel) langer duurt dan enige tijd geleden.
    Wat me ook opvalt dat het zo veel is, tenslotte doet TM het elk uur en ik heb dan toch niet veel op de Mac gewerkt.
    Wel zit er sinds kort een NAS van 4x3Tb in mijn bedrade netwerk waarop TM wordt weggeschreven.

Bijdrager
    Steef Ams

Misschien vind je hier een oplossing:

Laptop sloom sinds Mavericks update (kernel_task?)

Bijdrager
    TheBigZ
    Hans op 05 maart 2014

De externe schijf voor TM zit rechtstreeks aan de iMac i7

Hans op 06 maart 2014

Wel zit er sinds kort een NAS van 4x3Tb in mijn bedrade netwerk waarop TM wordt weggeschreven.

Maak je nou een TM backup op een USB schijf of op je NAS?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.