8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bodevinaat

Mavericks server mail

Ik heb osx server mail geconfigureerd. Het probleem is: sommige mail komt wel aan, andere niet. Mail verzonden vanaf Gmail met attachment komt niet aan, zonder attachment wel. Helaas biedt Server erg weinig aanknopingspunten.

De MX records (10/20/30) staan naar de goede server/ip adres. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Bijdrager
    throttlemeister

Kijk eens naar je logging. En je kunt ook real-time tracing aanzetten, zodat je mee kunt kijken met wat er precies gebeurt. Zo een korte ‘het werkt niet’ post geeft geen aanknopingspunten over wat er mis zou kunnen zijn.

Bijdrager
    Bodevinaat

Ik schreef al ‘weinig aanknopingspunten’. Ik kijk in de logging, ik zie Gmail connecten en de mail wordt afgeleverd. Misschien heb je een tip waar ik specifiek in de logging naar moet kijken?

Bijdrager
    Bodevinaat

Hoe zet ik die realtime tracing aan?

Bijdrager
    Pasav

Staat je te ontvangen mail grote niet te laag. Als je een mail stuurt kan je in je log files van de mailserver meteen zien hoe de SMTP server je mail afhandeld.

Bijdrager
    Bodevinaat

Mail met attachments komt nu pas binnen; 2 uur later. Hoe zet ik de mailgrootte hoger?

Bijdrager
    Bodevinaat

Daarnaast is versturen een probleem. Ik zie in de SMTP log: ‘no route to host’. Ik weet zeker dat mijn IP adres (vast) en serveradres goed staan. Wat kan hier de oorzaak van zijn. Ik vermoed dat een en ander toch in de DNS zit….

Bijdrager
    Afroman

Ik heb ook een probleem.

In Gmail in Safari gebruik ik 4,7 Gb van mijn 15 Gb.

Echter op mijn Mac is dit al 9Gb.

Hoe kan dat?

Ik heb dat hele archief niet nodig.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.