5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Domtoren

Mavericks: php en mysql installeren

Voor de webontwikkelaars die testen op hun eigen systeem: na installatie van Mavericks is PHP uitgeschakeld en mysql verdwenen.

Deze handleiding legt duidelijk uit hoe je ze weer terug zet.

In aanvulling op de handleiding: als je al een keer eerder een map /var/mysql gemaakt had moet je die eerst verwijderen voor je de socket foutmelding kunt oplossen. Dus eerst “sudo rm -r /var/mysql” in de terminal en dan de stappen in de handleiding uitvoeren.

En nog een belangrijke tip: maak backups van je databases voor je Mavericks installeert. Anders ben je die ook kwijt.

Bijdrager
    Domtoren

Oh ja, eventueel kun je oude databases terugvinden in deze map: /usr/local/mysql-5.5.27-osx10.6-x86_64/data (waarbij het versienummer in het pad kan verschillen afhankelijk van jouw installatie).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Handig om te weten!

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb dit ook ooit zelf willen installen maar er komt gewoon meer techniek bij kijken waar je eigenlijk niets te maken mee wilt hebben.

Vandaar dat ik gewoon MAMP gebruik, App installeren en klaar.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Huh? Even een klein aanpassinkje in een configuratiebestand en PHP werkt; MySQL gaat via een installatieprogramma, dus een kind kan daar ook de was doen … Het lulligste vind ik dat je elke keer dat er een nieuwe OS X komt, dit weer met de hand moet doen:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.