9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans Luyendijk

Mavericks, Mail en Safari

Mavericks is – zoals door anderen al betoogd – niet enorm revolutionair; er zijn wat aardige functionaliteiten aan toegevoegd, maar heel erg grensverleggend is het allemaal niet. Wat me wel opvalt is de enorme traagheid van Mail en de veelvuldige crashes van Safari. Hebben andere early adopters van Mavericks daar ook last van?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik merk geen verschil met de mail van 10.8.5. Niet sneller, maar ook niet trager.
    Safari heeft een paar vervelende bugs waarvan de vervelendste toch wel het blijven hangen van een pagina bij het terugswipen moet zijn. Safari afsluiten en terug opstarten helpt dan niet. Nee, je moet écht in-en uitloggen. Crashen doet ie bij mij niet.
    [Airparrot (screenmirroring-app) zorgde laatst wel voor een kernel panic, maar na een grondige verwijdering van de app is dat ook weer verholpen.]

Voor de rest heb ik ineens wel veel meer tijd op één batterijlading en vind ik de nieuwe activiteitenweergave wel handig. De rest van de foefjes in 10.9 lijken inderdaad klein, maar ze zijn wel allemaal erg handig.

MBP2010.

Bijdrager
    Walkingfingers

Safari knalt er bij mij ook geregeld uit. Deels veroorzaakt door enkele extensies. Ook als ik deze verwijder is het verre van stabiel. Mag aannemen dat bij de officiële release deze bugs verdwenen zijn. Bij mail heb ik geen problemen ondervonden tot nu toe. Ik heb Mavericks GM nu een week of 2 draaien.

Bijdrager
    BoniMacX

interessant dan ‘developers’ hier hun ervaringen met mavericks al delen…

Verder lijkt de zucht of het verlangen naar revolutionaire OS X versies niet te stoppen te zijn.
    OS X à la windows 8 of zoiets?:-)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    BoniMacX op 16 oktober 2013

interessant dan ‘developers’ hier hun ervaringen met mavericks al delen…

De NDA geldt tot aan de GM. Daarna mag je vrij je mening delen over 10.9.

Mavericks komt bij mij trouwens legaal uit de MacAppstore.

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Bij mij ook hoor!

Bijdrager
    jochems

Bij mij doet mail ook raar. Ik heb een aantal gmail (google apps) accounts ingesteld. Maar bij enkele hiervan snapt ie het idee van een mailtje naar een folder verplaatsen niet. Wanneer ik een mail vanuit de inbox archiveer of naar een bep. map sleep, dan staat ie bij de volgende sync weer in de inbox en in de betreffende folder. Hij lijkt dus een kopie te maken.
    Zodra ik de mail gewoon via gmail.com naar een map verplaatst dan ziet mail dat wel en haalt ie de mail wel uit de inbox.

Bijdrager
    obidos

Heb Safari maar even geparkeerd en gebruik Firefox, continue crashes.

Bijdrager
    ajongebreur

Bij mail staat geen getal meer als er bv 3 mails binnenkomen. Ik heb Gmail. Iemand enig idee?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.