25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    CorMac

Mavericks Kaarten –> iPhone

Als ik in Kaarten een route maak zie ik nergens de mogelijkheid om het door te sturen naar mijn iPhone.
    Ik neem aan dat het via de deelknop moet gaan en dan Airdrop. Dat heb ik iig gedaan en dan krijg ik een nieuw venstertje waarbij ik niet op versturen kan klikken. Airdrop staat op de iPhone aan.
    Iemand die wel weet hoe het moet of het voor elkaar krijgt?

Bijdrager
    Indomarco

Als ik op de deelknop klik, staan daar mijn iPad en iPhone.
    Mss WiFi aanzetten op de devices.

Bijdrager
    Shmoo

Systeemvoorkeuren > iCloud > uitloggen – inloggen.

Maps op Mavericks afsluiten ( CMD + Q ) en weer opnieuw openen.

Als het goed is moet nu je iPhone tussen de Share items staan.

Bijdrager
    CorMac

Jep dat heeft het probleem verholpen. Nu staat mijn iPhone er wel bij. Maar als ik de route verstuur naar mijn iPhone ontvang ik niks.

Bijdrager
    Indomarco

Geduld geduld

Bijdrager
    Shmoo
    Bijdrager
    CorMac

Wat noem jij geduld?:D
    Het lijkt me normaal dat er binnen 5 min toch wel iets op mijn iPhone mag verschijnen niet?;)

Bijdrager
    Shmoo

Ligt eraan als de notificatie een omweg neemt niet natuurlijk:P

Bijdrager
    MacTS

Net even een route verstuurd. Ik kreeg binnen EEN seconde een melding op mijn 4S. Probeer het volgende eens: kijk in Kaarten (iOS) en klik op het adresboek-icon (rechtsboven) en Recent. Daar moet de route tussen staan.
    In de melding zag ik trouwens wel nog een taalfout: schuif om te toon

Bijdrager
    Indomarco

Eehm, ja 5 min is erg lang.
    Ik klikte op verstuur en verwachtte ook direct een melding.
    Duurde effies, maar geen 5 minuten

Bijdrager
    CorMac

Bij mij nog steeds niets. Heb het al een paar keer geprobeerd maar er gebeurt niets.
    Staat jullie iPhone bij Airdrop in Finder? Daar komt de mijne iig niet bij te staan.

Bijdrager
    Remy K.

Airdrop op iOS en OS X werkt nog niet samen.

Wat betreft je ontvangst probleem. Kan dit komen omdat kaart-notificaties niet op je lockscreen komen? Wilde gok hoor. Ik weet niet eens of je dit kunt uitzetten.

Bijdrager
    MacTS

Mijn 4S staat niet bij Airdrop want deze functie heeft hij niet en bovendien gaat de verzending helemaal niet via Airdrop. Heb het net weer even geprobeerd. Op iMac wifi en 4S op 3G (wifi even uit. Duurt werkelijk waar minder dan 1 seconde om een melding te krijgen. De melding op het lock-screen is leuk maar niet noodzakelijk. In de app zelf komen de routes ook binnen.

Bijdrager
    CorMac

@ Remy: Ik krijg helemaal n iet te zien op mijn iPhone. Heb even gekeken bij berichtencentrum instellingen op de iPhone en daar zie ik kaarten niet bij de apps staan, zowel bij inclusief als bij exclusief niet.

@ Mac TS: heb net ook even wifi uitgeschakeld maar op 3g komt er ook niets binnen.

Bijdrager
    Shmoo

De verbinding gaat gewoon over je internet of dit nu WiFi is of dat van je provider maar iCloud ( het AppleId ) is nodig om de connectie tussen beide apparaten te leggen. Vandaar dat het vaak ook helpt om even uit te loggen bij iCloud en dan eer opnieuw inloggen. Re-connecten met de servers van Apple.

Miss. ook eens proberen om iCloud uit en dan weer aan te zetten op je iPhone.

Bijdrager
    CorMac

Als ik op de iPhone bij iCloud kijk staat Kaarten er niet bij. Is dit normaal?

Bijdrager
    MacTS

Je moet de app Kaarten openen op je iPhone. De adresboek-icon staat rechtsboven. En klik dan op Recent (beneden). Gemakkelijker kan ik het niet maken.

Bijdrager
    CorMac

Ja daar staat hij inderdaad tussen. Ik had er in je vorige post overheen gekeken.
    Een melding op het locks reen krijg ik echter niet.

Bijdrager
    MacTS

Heb je jouw routes nou ontvangen of niet? Het lock-screen is in te stellen. Instellingen-Berichtencentrum-Kaarten inclusief (bij mij helemaal onderaan).

Bijdrager
    CorMac

Ja heb ze ontvangen. Maar zoals eerder gezegd zie ik kaarten niet staan bij de instellingen voor het berichtencentrum.

Bijdrager
    MacTS

Ze MOETEN er staan. Kijk goed of ze niet bij exclusief staan, dan moet je dit aanpassen in inclusief. Dit doet je door Instellingen-Berichtencentrum-Kaarten. Dan staat er beneden bij Kaarten Toon in berichtencentrum en verder Op toegangsscherm.

Bijdrager
    CorMac

Had ik gedaan hoor:) Maar daar zie ik kaarten echt niet bij staan. Heb de lijst met apps meerdere keren doorlopen.

Bijdrager
    MacTS

Staat er echt. Sorry ik geef het op.

Bijdrager
    CorMac

Ik geloof je wel hoor dat hij er bij jou tussen staat, maar hier niet.

Inactief
    Anoniem

bump

Ik weet, het is een al wat ouder topic, maar als ik hier niet mee verder ga krijg ik weer gezeik dat ik onnodig een nieuw topic start…

Wat CorMac zegt, heb ik gisteren ook ervaren. Geen Kaarten zichtbaar in Instellingen –> Berichtencentrum –> Kaarten. Na herstart van de iPhone wél zichtbaar. Nu krijg ik ook een notificatie dat er een kaart naar mijn telefoon gezonden is. Alleen lukt het mij niet om een geluidsnotificatie te krijgen. Staat wel ingesteld.

Melding doet het nu wel. Wel met een typefout.

Schuifje om het geluid aan te zetten staat gewoon aan.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.