21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    nbakker

Mavericks installatie

Hallo,

Ik heb een probleem met de installatie van osx Mavericks. Ik kan Mavericks wel binnenhalen, maar wanneer ik de hardeschijf moet selecteren waarop ik Mavericks wil installeren en ik mijn interne HD selecteer, geeft hij aan dat mijn interne HD in mijn macbook white niet kan worden gebruikt om mijn macbook mee op te starten. Ik heb hierover contact gehad met apple, maar die konden mij hier niet verder mee helpen. Weet iemand hier misschien wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit probleem op zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Inactief
    Anoniem

Probeer eens contact op te nemen met Apple via hun chat, weet bijna zeker dat ze je daar verder kunnen helpen.

Bijdrager
    nbakker

Dit heb ik al geprobeerd, maar daar konden ze mij dus niet verder helpen.

Bijdrager
    Vodka

herstel de schijfbevoegdheden eens

Bijdrager
    Plainey
    Vodka op 23 oktober 2013

herstel de schijfbevoegdheden eens

Dit zal waarschijnlijk je probleem verhelpen ja.

Bijdrager
    mowat

@nbakker. Wat voor type macbook heb je want dat kunnen we in je vraag niet zien ?
    En volgens dit artikel zou Mavericks pas werken vanaf een macboook van 2009. Misschien is het ouder ?

Het OS X 10.9 Mavericks compatibility overzicht

Inactief
    Anoniem

Hij heeft de laatste witte MacBook die gemaakt is, die moet het kunnen draaien.

Bijdrager
    nbakker

@mowat Mijn macbook is wel compitabel, is namelijk 1 uit 2009 en hoe kan ik de schijfbevoegdheden herstellen?

Bijdrager
    Indomarco
    nbakker op 23 oktober 2013

mijn macbook white

tot zover

Bijdrager
    mowat

@nbakker
    Ga naar programma’s/hulpprogramma’s / schijfhulpprogramma/ selecteer de schijf of partitie waar je systeem op staat in de linker kolom/ klik onderaan op herstel schijfbevoegdheden. ( of je kan ze eerst ook even controleren va controleer schijfbevoegdheden)

Bijdrager
    nbakker

Dat ga ik eens even proberen! Tot zover bedankt!

Bijdrager
    nbakker

Ik heb schijfbevoegdheden hersteld, maar heb nog steeds hetzelfde probleem…

Bijdrager
    Mac in tosh

Pram recet?

Bijdrager
    ocramarco

http://support.apple.com/kb/HT1379

Link van bovenstaande

Inactief
    Anoniem

Staat er ergens een backups.backupdb folder op je Mac?

Bijdrager
    switched12

probeer je schijf eens te herstellen vanuit het installatie venster.

Bijdrager
    nbakker

Ik heb het prem gereset, maar ik krijg vervolgens niks in beeld, waar ik alles opnieuw in kan stellen. Is dit normaal? Ook heb ik geen backups.backupd folder op mijn mac. Hoe kan ik mijn schijf herstelen vanuit het installatie venster? Ik had net trouwens een externe HD aan mijn macbook hangen, en gek genoeg geeft de installatiesoftware aan dat ik mavericks daar wel op kan installeren…

Bijdrager
    nbakker

Het probleem is opgelost! Ik kwam deze link tegen: Oplossing Dit ging weliswaar over lion, maar ik heb de instructies van die pagina opgevolgd, en het werkte wel!

Bijdrager
    Haike

Alleen doet je link het niet…

Bijdrager
    nbakker
    Bijdrager
    Haike

Dank

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.