5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iDog

Mavericks iBooks : geimporteerde epubs worden niet gesynchroniseerd ?

Hoi,

Ik heb een x aantal aangekochte boeken uit de iTunes/iBooks store en een zwik geimporteerde ePubs.

Wanneer ik op mijn iPad (zelfde apple id als de iMac waar Mavericks/iBooks opstaat) iBooks open, zie ik hem synchroniseren en worden de aangekochte boeken zonder problemen gesynched. De geimporteerde ePubs hebben er echter geen zin in.

Het rare is wel dat ik nog een oudere ePub had staan (destijds in iTunes geimporteerd), en die heeft hij dus wel gesynched op mijn iPad.

Enig idee of dit een bug is of dat Apple het expres zo moeilijk maakt (zo niet onmogelijk) om geimporteerde ePubs te synchen ?

Zijdelingse vraag, je kunt in je iCloud toch nog nergens je books zien, toch ?

Bijdrager
    The JM

Jup, ik heb het ook gemerkt. Ik sync ze nu via iTunes, maar daar schiet ik eigenlijk niks mee op. Als ik op iOS ga lezen dan weet de Mac niet meer waar ik gebleven was, tenzij ik weer ga syncen met iTunes.

Bijdrager
    Buzz

De eBooks die je niet via de iBookstore hebt gekocht worden wel via iTunes gesynchroniseerd (naar iOS devices dus), maar niet via iCloud. Dat is altijd al zo geweest. Jammer is het wel. Het enige dat je er volgens mij aan kan doen is feedback geven aan Apple: http://www.apple.com/feedback/

Bijdrager
    iDog

Hmm, dat moet ik dan nog eens proberen, want dacht juist dat iBooks de book synchronisatie uit iTunes weggehaald had.

Als ik de nieuwe ePubs eerst maar eens op de iPad krijg, want dat ligt net iets lekkerder op de bank dan met zo’n bakbeest van een iMac:)

Verdomd… met iTunes kun je nog wel je boeken synchen. Moet eerlijk zeggen dat ik dat in iBooks verwacht had, maar goed.. het doel heiligt de middelen zullen we maar zeggen:)

Bijdrager
    Buzz

Het hangt er helemaal vanaf wat je gebruikt.

Gebruik je iCloud dan worden alle devices met elkaar synchroon gehouden. Koop je een boek op de Mac in de iBookstore, dan verschijnt deze automatisch op je iPad, mits je dat in de iCloud instellingen niet hebt uitgeschakeld. Maar dat werkt dus alleen voor aankopen. Er bestaat nog niet zoiets als iTunes Match voor boeken, helaas. Ik heb zelf al mijn boeken ook in Dropbox staan, en gebruik de Dropbox app als tussenstap.

Daarnaast kan je zoals vanouds iTunes gebruiken om de media op je iPad met de Mac te synchroniseren, zoals dat al sinds het begin kan. In iTunes wordt bij het instellen van de synchronisatie geen onderscheid gemaakt tussen aankopen uit een iStore en media die je zelf hebt toegevoegd. Dat was ook altijd al zo, vanaf het begin toen het nog alleen maar over muziek ging op de eerste iPod.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.